Hoe ontstaat biogas of massa?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Hoe ontstaat biogas of massa?

Hallo,

Ik zit op het tweede middelbaar en in de de lessen techneologie werd mij gevraagd om van alles op te zoeken rond 'biomassa' (op het net) nu ben ik er al achter gekomen dat dit woord synoniem is voor biogas juist? Maar ik mij het meest aan erger is het volgende hoe kan ik op een eenvoudige manier uitleggen hoe biogas of biomassa onstaat.

Alle reacties zijn welkom.

Re: Hoe ontstaat biogas of massa?

Biogas is niet hetzelfde als biomassa. Biomassa is biologisch afbreekbaar afval, en uit dit afval kan vervolgens biogas worden geproduceerd. Misschien helpt dit je al een beetje verder...

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: Hoe ontstaat biogas of massa?

biomassa is massa (gewicht of nog simpeler gezegd: materie) die van biologische oorsprong is. Dus bacteriën, beesten, planten alles wat leeft. Biomassa ontstaat doordat bv bacterien N2 fixeren uit de atmospheer en dan omzetten naar NO3 ofzo die dan door andere organismen gebruikt wordt om bv eiwitten te maken = deel van hun lichaam en dus biomassa. Idem planten nemen anorganische stoffen op en vormen ze om in planten materiaal dus biomassa. Biomassa sterf dan vergaat een deel terug naar niet organische substanties.
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Reageer