vertaling

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

vertaling

ik moet een zinnetje voor school vertalen.

namelijk: het lichaam is de tempel van je ziel......

kan er me iemand de vertaling in het nederlands geven.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: vertaling

Huh? Ik zie louter Nederlandse woorden?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: vertaling

Idd :) In welke taal moet het vertaald worden?
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 4

Re: vertaling

Volgens mij wilt ie weten wat zijn zin betekent.

Zoals een spreekwoord.

Berichten: 3.165

Re: vertaling

het lichaam is de tempel van je ziel......  
Deze uitspraak is gedaan door Edgar Davids (ik neem aan dat je hem kent) nadat hij van Nandrolon-doping beschuldigd werd. Blijkbaar kijkt ook jouw leraar naar het voetbal :wink:

Zoek eens op wat de definitie van een tempel is en je zal het hopelijk begrijpen. :wink:

Als je dit blokt (blauw kleurt met de muis) dan zie je mijn vertaling hiervan. Ik raad je aan om eerst eens de definitie van tempel op te zoeken (en misschien die van ziel als je dat verwarrend zou vinden) en dan pas te kijken naar het antwoord, daar leer je meer van. :wink:
Vertaling: Het is zeer belangrijk dat het lichaam zo gezond mogelijk is.

Hoe je dit volgens mij moet interpreteren? Hij gelooft dat de kern van de mens een ziel is en dat het lichaam dus slechts een huis is waarin de ziel verblijft. Zoals wij mensen goed voor onze huizen willen zorgen, zou een ziel dan ook goed voor zijn lichaam willen zorgen. Hij gebruikt het woord tempel ipv huis om te benadrukken dat het lichaam voor hem echt heilig (lees: zeer belangrijk) is.

Reageer