Water zo hard als beton

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 510

Water zo hard als beton

Laatst was er een aflevering van Myth Busters. Ik zal even kort vertellen wat ze gingen doen. Ze hadden een brug van 50 meter hoog, hieronder liep een river. Nu gingen ze testen wat er gebeurde als je van deze brug zou springen, het water zou dan zo hard als beton aanvoelen, en je zou je dood springen. Maar ook gingen ze testen wat er zou gebeuren als je van te voren een hamer op het water zou gooien, zodat het water "breekt", en vervolgens van de brug afspringt. Weet iemand het antwoord hierop, want ik heb het einde gemist...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: Water zo hard als beton

het scheelde wel iets. ik geloof een g-kracht of acht ofzo, maar met de overgebleven 200g ben je nog steeds behoorlijk dood. Die arme buster verloor met elke val weer een paaar ledematen!!!

Berichten: 46

Re: Water zo hard als beton

het scheelde echt nauwelijks...

Gebruikersavatar
Berichten: 45

Re: Water zo hard als beton

Al die afleveringen van Myth Busters worden 100 keer herhaalt dus zal vast nog wel een keer komen.

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: Water zo hard als beton

het scheelde bijna niks. Ook met hamer werd buster(de pop) compleet uit elkaar gerukt. Aan het einde had hij geen ledematen meer over, terwijl die met ijzeren pinnen vastzaten. De myth was dus busted.

Bean :shock:
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Reageer