E=MC2

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter

Re: E=MC2

Dit kan een reden zijn waarom men niet verder kan splijten.....De tijd kan bij de deeltjes die we nu willen opdelen tegendraads lopen waardoor ze elkaar beginnen aan te trekken.

Re: E=MC2

Zij bewegen zich dus hoger als de lichtsnelheid.....En hebben oneindig veel energie nodig om ze tot de lichtsnelheid te brengen... :wink:

Re: E=MC2

Of moet ik zeggen af te remmen...

Re: E=MC2

Je kan of energie toevoeren.........Om het af te remmen.....Of het vacuum doen toenemen......Neem ik aan.... Hmmmmm.... :shock:

Berichten: 1.404

Re: E=MC2

Gast,

gelieve je bedenksels te bundelen in één post. Dat maakt het leesbaarder.

Verder raad ik je aan eens goed te overdeneken wat je bedoelt met energie en of dit een snelheid kan hebben, opgeslagen snelheden , geklonterde energie.

Want voor mij is niet duidelijk wat je wilt aantonen.
het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd

"Blauw"

Re: E=MC2

Het zou dus mogelijk kunnen zijn dat de tachionen waar Einstein het over heeft 1 stapje verwijderd zit van de plaats waar we nu zitten te mieren...

Re: E=MC2

peterdevis schreef:Gast,

gelieve je bedenksels te bundelen in één post. Dat maakt het leesbaarder.

Verder raad ik je aan eens goed te overdeneken wat je bedoelt met energie en of dit een snelheid kan hebben, opgeslagen snelheden , geklonterde energie.

Want voor mij is niet duidelijk wat je wilt aantonen.
E=M met de lichtsnelheid in het kwadraad......Energie is massa loos.......En alles wat massaloos is beweegt met de??????

Re: E=MC2

Misschien handig als er een edit knopje komt......

Berichten: 1.404

Re: E=MC2

Als je jezelf registreert krijg je de edit knop er gratis bij!
E=M met de lichtsnelheid in het kwadraad......Energie is massa loos.......En alles wat massaloos is beweegt met de??????
Wat is de snelheid van potentiele energie, van kinetische energie. Snelheid is geen eigenschap van energie.
het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd

"Blauw"

Berichten: 217

Re: E=MC2

peterdevis schreef:Als je jezelf registreert krijg je de edit kop er gratis bij!
E=M met de lichtsnelheid in het kwadraad......Energie is massa loos.......En alles wat massaloos is beweegt met de??????
Wat is de snelheid van potentiele energie, van kinetische energie. Snelheid is geen eigenschap van energie.
Als Snelheid geen eigenschap is van Energie...Hoe kan het dan zijn dat een massaloos deeltje altijd met de lichtsnelheid beweegt.... :shock: Energie is toch een massaloos deeltje....

Berichten: 1.404

Re: E=MC2

Definieer : energie

Definieer: deeltje
het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd

"Blauw"

Berichten: 187

Re: E=MC2

Een massaloosdeeltje = energie. Die energie zit in pakketjes. En die pakketjes noemen we fotonen. (=licht)

(met pakketje wordt een bundel energie genoemt. dus geen doos ofzo)

En waarom zou de lichtsnelheid afnemen?

Verder zijn deeltjes en energie lastig te definiëren, omdat het hele abstracte begrippen zijn.

Wikipedia zegt: "Energie is het vermogen om arbeid te verichten."

En een deeltje is de kleinst denkbare hoeveelheid van iets.

Re: E=MC2

w00tw00t schreef:Een massaloosdeeltje = energie. Die energie zit in pakketjes. En die pakketjes noemen we fotonen. (=licht)

(met pakketje wordt een bundel energie genoemt. dus geen doos ofzo)

En waarom zou de lichtsnelheid afnemen?

Verder zijn deeltjes en energie lastig te definiëren, omdat het hele abstracte begrippen zijn.  

Wikipedia zegt: "Energie is het vermogen om arbeid te verichten."  

En een deeltje is de kleinst denkbare hoeveelheid van iets.
Dat doet er verder niet toe of het abstract is of niet....Feit blijft dat masalooze deeltjes altijd met de lichtsnelheid bewegen.....En die hoeft niet 1 richtinsvector te kennen.zoals een lichtpaketje of golf :shock:

Re: E=MC2

Kan jij een absoluut vaccuum creeren waar Einstein het over heeft. :shock:

Re: E=MC2

peterdevis schreef:Definieer : energie

Definieer:  deeltje
Dat hoef ik niet te definieeren dat is al gebeurd...Feit blijft dat Energie voortkomt uit massa en omgekeert.We hebben het hier over c die niet constand geweest hoeft te zijn....Want bij het ontstaan van het heelal,was er geen spraake van een absoluut vaccuum. :shock:

Reageer