Springen naar inhoud

Oplossen vgl

• Log in om te kunnen reageren

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 april 2007 - 15:11

hoe kan ik een vgl van deze vorm kunnen oplossen?

LaTeX

algebra´sch lukt uiteraard niet, maar bestaan hier formules voor of moet ik dit met de methode van newton of zo doen?

EDIT: naar x

Veranderd door jhnbk, 25 april 2007 - 15:15

Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Morzon

Morzon

• >1k berichten
  • 2002 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 april 2007 - 15:53

ik denk dat het wel kan, maar in dit geval zal dat misschien heel moeilijk zijn. Als maple het kan, want die geeft: LaTeX dan kan jij het ook,maar dan moet je wel de uiste functies kennen.

Veranderd door Morzon, 25 april 2007 - 15:54

I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 april 2007 - 15:58

als maple het kan! :(
maar ja, wat zijn de juist functies?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Morzon

Morzon

• >1k berichten
  • 2002 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 april 2007 - 16:24

ik denk dat RootOf een functie moet zijn, maar wat zou die _Z zijn?
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 april 2007 - 16:26

http://maple.solinfo...des/rootof.html

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 april 2007 - 16:27

Ben je dan wel iets verder met zo'n oplossing?

Als het om een concreet getallenvoorbeeld gaat, is numeriek oplossen aangewezen.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Morzon

Morzon

• >1k berichten
  • 2002 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 april 2007 - 16:33

Ik vind het wel leuk, en daarom hoeft het voor mij verder geen nut te hebben. :(

Veranderd door Morzon, 25 april 2007 - 16:34

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 april 2007 - 17:09

@TD: het was gewoon een vraag, maar omdat het zo ingewikkeld is zal ik de uitkomst wel schatten als ik dit met getallen tegen kom en dan met de methode van newton

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 april 2007 - 17:11

Begrijp me niet verkeerd: ik heb niks tegen oplossingen waarvan de enige verdienste is dat ze een oplossing is. Alleen, afhankelijk van de bedoeling van jhnbk met zijn vraag, is zoiets al dan niet vrij nutteloos.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 april 2007 - 17:32

die letters zijn dus altijd andere getallen, en dus ben ik met die oplossing niets, omdat dan wss die RootOf nog moeilijk wordt

toch bedankt voor de moeite

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures