Tweede wereldoorlog. berlijn de ondergang 1945

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Tweede wereldoorlog. berlijn de ondergang 1945

Hallo allemaal, ik het het boek 'Berlijn de ondergang 1945', geschreven door Antony Beevor, zojuist gelezen.

Ik vroeg me af of iemand mij kon helpen met de uitwerking hiervan, ik moet er immers een verslag over schrijven.

Zo had ik de volgende vraag,

hoe zouden jullie de laatste periode van de Tweede Wereldoorlog, die begint in januari 1945 en uiteraard eindigt in mei 1945, omvatten in een probleemstelling. Gezien vanaf het oostfront waarbij de Russen de Duitsers terugdrijven naar Berlijn, waarnaar ook Berlijn wordt omgeworpen.

Als iemand mij hierbij kan helpen of andere informatie kan verstrekken die mij misschien kan helpen met het maken van een probleemstelling die te halen is uit dit boek, dan zou dat mij ontzettend blij maken.

Bob

Berichten: 206

Re: Tweede wereldoorlog. berlijn de ondergang 1945

In een documentaire over de slag van Berlijn werd er aangegeven dat er vermoedelijk meer Russen zijn gesneuveld doordat ze moedwillig elkaar beschoten, dan dat er door de verdedigers werden gedood.
Wat niet kan bestaat niet.

Gebruikersavatar
Berichten: 289

Re: Tweede wereldoorlog. berlijn de ondergang 1945

Het is misschien interessant om je te buigen over de vraag op welke manier de Sovjetpropaganda de oorzaak is van de gruweldaden door het Rode Leger in Duitsland.

Eelco
Liefhebber van weetjes die weinigen weten

(Pax tibi, Marce, evangelista meus!)

Re: Tweede wereldoorlog. berlijn de ondergang 1945

bob808 schreef:Hallo allemaal, ik het het boek 'Berlijn de ondergang 1945', geschreven door Antony Beevor, zojuist gelezen.

Ik vroeg me af of iemand mij kon helpen met de uitwerking hiervan, ik moet er immers een verslag over schrijven.

Zo had ik de volgende vraag,

hoe zouden jullie de laatste periode van de Tweede Wereldoorlog, die begint in januari 1945 en uiteraard eindigt in mei 1945, omvatten in een probleemstelling. Gezien vanaf het oostfront waarbij de Russen de Duitsers terugdrijven naar Berlijn, waarnaar ook Berlijn wordt omgeworpen.

Als iemand mij hierbij kan helpen of andere informatie kan verstrekken die mij misschien kan helpen met het maken van een probleemstelling die te halen is uit dit boek, dan zou dat mij ontzettend blij maken.

Bob
Is het niet interesant om te kijken hoe dit bloedvergieten had kunnen voorkomen. Kijken hoe berlijk gespaard had kunnen blijven en wat daarvoor gedan had moeten worden?

het is trouwens een goed boek he?

Reageer