Gulden snede

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 214

Gulden snede

Hallo, ik ben de laatste tijd bezig met het getal "Phi"

Er zijn bijna oneindig veel dingen waar de verhouding phi in voorkomt.

Maar nu ik deze site gevonden heb sta ik wel helemaal paf : http://goldennumber.net/index.htm

Zelfs de planeten staan volgens de gulden snede.

Nu is mijn vraag:

Hoe komt dit nu, is er iets op atomair niveau die daar voor zorgt?
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Gulden snede

Ik denk dat wanneer je een antwoord op deze vraag weet, dat je vervolgens weer kunt vragen: hoe komt dit nu, wat zorgt er dan voor dat die atomen zich zo gedragen?

Oftewel, het is iets wat vaak in de natuur voorkomt; dat is een gegeven. Maar een reden ervoor is er niet.

Bovendien komt de gulden snede ook in andere zaken voor, zoals de 'stock market', waarvoor een verklaring op atomair niveau nietszeggend zou zijn.

hier is ook nog wat leesvoer.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Gulden snede

Zonder de genoemde site in diskrediet te willen brengen: je moet in het algemeen voorzichtig zijn met die dingen. Heel vaak wordt de gulden snede ook zogenaamd ergens teruggevonden, terwijl die daar helemaal niet is of slechts in een niet al te geweldige benadering. Het is niet omdat y tot x staat volgens ongeveer 1.6, dat de gulden snede daar iets mee te maken heeft. Om maar te zeggen: met een korreltje zout nemen, af en toe.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 1.780

Re: Gulden snede

<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Gulden snede

* "You sure find mathematics in the darndest places!" - Donald Duck

* "Everything is arranged according to mathematical number and shape." - Pythagoras, as quoted by the Spirit

* "Mathematics is the alphabet with which God wrote the universe." - Galileo, quoted at the end of the film


:D
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Re: Gulden snede

curix schreef:Hallo, ik ben de laatste tijd bezig met het getal "Phi"

Er zijn bijna oneindig veel dingen waar de verhouding phi in voorkomt.

Maar nu ik deze site gevonden heb sta ik wel helemaal paf : http://goldennumber.net/index.htm

Zelfs de planeten staan volgens de gulden snede.

Nu is mijn vraag:

Hoe komt dit nu, is er iets op atomair niveau die daar voor zorgt?
En er zijn waarschijnlijk ook veel zaken in de natuur (overal bijna) die zich verhouden als 1:2 ...

Wat doe je hiermee ? pi.gif

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Gulden snede

Gebruiker mo², vergeten in te loggen? Ik wijs er je maar even op...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 4.502

Re: Gulden snede

Ik denk-niet kerkelijk- dat de zeer complexe natuur ,waarvan wij maar een minder dan stoffelijk deeltje in het universum zijn,door een universeel stuursysteem zodanig werd geconditionneerd om met zun allen te kunnen functioneren en dat dus het zg.gulden snede systeem daar een onderdeel van uitmaakt en geen toevalligheid is zoals ik meen op te merken uit een reactie van onze desbetreffende moderator!

Berichten: 4.502

Re: Gulden snede

In aansluiting op mijn vorige reactie,vraag ik me af of het GuldenSnede-"systeem" ook voorkomt in volume-,gewichts-,samenstellings- en materieverhoudingen,etc,etc.

Ons universaal-systeem is wrs.steeds bezig zich in evenwicht te brengen door o.a."uitbreiding,indeling,samenstelling"van dit universum,dat mogelijk de beheerder ervan het door de mensen ontdekte GuldenSnedesysteem continue gebruikt!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Gulden snede

Wat bedoel je eigenlijk met het "gulden snede-systeem"?
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer