Het woord 'shuttle' afbreken

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 15

Het woord 'shuttle' afbreken

Hallo ! Ik werk als dtp'er bij een grote reisorganisatie en moest laatst in een tekst het woord shuttleservice afbreken, en dan wel bij het woord shuttle. Ik kwam er niet uit omdat het er eigenlijk niet leesbaar en logisch uit ziet, dus heb tekst moeten weghalen om ervoor te zorgen dat het woord niet afgebroken hoefde te worden, maar...

Nu wil ik toch weten hoe jullie het woord zouden afbreken !

shut-

tleservice

shutt-

leservice

Ik ben benieuwd !
:| Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen |:

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: Het woord 'shuttle' afbreken

Trek eens een halfuurtje uit voor onze handleiding voor Google !!

Dan vind je misschien vaker wat je zoekt :D

Google "shut-tle" (en andere pogingen)

http://66.102.9.104/search?q=cache:aqhBSFr...;cd=1&gl=nl

zoek de gele markeringen.

handig hè, die cache-functie van google. :grin:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 15

Re: Het woord 'shuttle' afbreken

Ok, dank je wel..

Maar er staat ook:

De hier gegeven voorbeelden laten zien dat het gaat om zeer moeilijk te beoordelen gevallen waar binnen de Werkgroep Spelling en zelfs bij elk van de leden op verschillende tijdstippen verschillend over wordt gedacht, omdat het gaat om een uiterst complexe materie waarbij de mate van complexiteit bovendien nog fors bepaald is door enkele niet-taalkundige factoren.

En ik was ook gewoon benieuwd naar wat jullie ervan vonden.
:| Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen |:

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Het woord 'shuttle' afbreken