Jack the ripper

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 1

Jack the ripper

ik zel vind het niet goed te keuren pi.gif wat hij heb gedaan maar dat hij nooit is gepakt vind ik best wel knap :D .

maar nog iets is het ooit wel eens bewezen dat het een hij is en niet een zij :D ????

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Jack the ripper

Ehm. Waar wil je heen met dit topic? Niemand zal zeggen: "ik vind Jack the Ripper vet koel!" of "Ik keur zijn daden helemaal goed!". De algemene opinie (hoogstwaarschijnijk unaniem) zal zijn dat het een wrede moordenaar was die en zeker intellect niet ontzegd kan worden. Dat is allemaal al wel af te leiden. Dat hij nooit is gepakt heeft natuurlijk ook wel te maken met de opsporingmethoden van die tijd. DNA deden ze toen nog niet aan, bijvoorbeeld :D
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 28

Re: Jack the ripper

Lala heeft gelijk. Er zullen hoofstens een paar wrede mensen het koel vinden dat hij zoveel dode heeft gemaakt, maar zijn daden zullen niet goed gekeurd worden.

Wel vind ik hem wel briljante tactieken hebben, hij is nooit gepakt voor zijn daden. Dat heeft hij toch goed gedaan., maar toch keur ik zjin daden niet goed.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Jack the ripper

Ik denk niet dat hij met de huidige stand van forensische wetenschap ongepakt was gebleven.
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Jack the ripper

maar nog iets is het ooit wel eens bewezen dat het een hij is en niet een zij?
Op wikipedia staat een lijstje met verdachten, er wordt ook gewag gemaakt van een Jill the Ripper.

Berichten: 308

Re: Jack the ripper

Men kan als ik het goed begrijp zelfs niet bewijzen dat het om 1 enkele persoon ging?
The exclamation that follows a worldchanging invention isn't"Eureka". It is "That's funny"

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Jack the ripper

Hmm... Ik geloof dat de film "From Hell" (naar de enige brief die met zekerheid van zijn hand is) een van de meer waarschijnlijke hypothesen omtrent zijn identiteit exploreert (al is er veel discussie over de algehele historische correctheid van de film).

Berichten: 308

Re: Jack the ripper

Had men geen DNA sporen op die brief gevonden die vrouwelijk bleken te zijn? In het speeksel op de enveloppe ofzo...

Maar dan nog, ik zie echt niet in waarom het geen "bende" kon zijn. Alhoewel...Een bende zal niet met zo'n geneeskundige nauwkeurigheid organen gaan verwijderen...

En valt het ook iemand op dat er veel "Mary" zijn bij de slachtoffers?
The exclamation that follows a worldchanging invention isn't"Eureka". It is "That's funny"

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Jack the ripper

En valt het ook iemand op dat er veel "Mary" zijn bij de slachtoffers?
Bij de slachtoffers die zeker van hem zijn, zijn er maar twee, waarvan één Mary Ann, en één Mary Jane. Dat lijkt me niet meteen een link.

Berichten: 308

Re: Jack the ripper

Maar hoe weet men dan zeker dat het "zijn/haar" slachtoffers zijn?
The exclamation that follows a worldchanging invention isn't"Eureka". It is "That's funny"

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Jack the ripper

Zelfde werkwijze van de moordenaar, plaats waar ze gevonden zijn, achtergrond,... Meer info

Berichten: 308

Re: Jack the ripper

Zelfde werkwijze van de moordenaar, plaats waar ze gevonden zijn, achtergrond,... Meer info


Dus niemand kon die nadoen dan?
The exclamation that follows a worldchanging invention isn't"Eureka". It is "That's funny"

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Jack the ripper

Ik weet niet in hoeverre de politie details van de onderzoeken vrijgaf in die tijd. Maar ik ben er vrij zeker van dat er gedegen onderzoek is gebeurd naar de slachtoffers, er is dus wel degelijk een reden waarom deze slachtoffers "gecanoniseerd" zijn. Maar als het je echt interesseert zal je moeten gaan lezen, hier lopen niet meteen ripperologen rond, geloof ik.

Gebruikersavatar
Berichten: 8

Re: Jack the ripper

zo veel mensen liepen er toen niet rond met anatomische kennis dus men kan wel zeggen dat het om 1 en dezelfde persoon gaat denk ik

+ om organen vakkundig te verwijderen moet je enige kennis en materiaal hebben

1 psychopatische dokter zal wel hebben volstaan denk ik

Berichten: 308

Re: Jack the ripper

In de late jaren 1800 had men het idee om lijken op te graven en bv een hoofd te amputeren voor medisch onderzoek...Mss waren er dan wel niet veel met echt kennis ervan, maar toch genoeg mensen die dingen kunnen wegsnijden? (denk bijvoorbeeld aan slagers...)
The exclamation that follows a worldchanging invention isn't"Eureka". It is "That's funny"

Reageer