verbindingen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

verbindingen

Als ik H,O,C ionen in een vat heb (vloeibaar en/of gasvorm)

die vrijkomen uit de verbindingen H2O en CO2 wat voor nieuwe verbinding(en) krijg je dan ??

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: verbindingen

Je drukt je een beetje bijzonder uit :wink:

Zou je dezelfde vraag iets anders kunnen stellen:

- Ionen zijn in dit verband erg onwaarschijnlijk

- Waar de deeltjes vandaan komen is niet interessant

Berichten: 2

Re: verbindingen

Stel ik kan H2O splitsen en ook CO2 splitsen zodat ze vrij zijn om met vrije ionen en met elkaar in een denkbare vat te verbinden, welke waarschijnlijke verbinding zouden we krijgen ? M.a.w welke stoffen zullen elkaar aantrekken of een vrije elektron oppakken.

Ik hoop dat ik me nu beter uitdruk

alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: verbindingen

Het is niet waarschijnlijk dat deze moleculaire stoffen ionen zouden vormen. Dus het zou heel theoretisch worden.

Als we dat "ionen" negeren hebben we dus de atoomsoorten H, O en C tot onze beschikking om ermee te maken wat we willen. Daar kunnen we enorm veel soorten moleculen mee maken, echter, de kleine moleculen zijn het meest waarschijnlijk, dus ik denk dat je aan het einde weer vooral water en koolzuur zou overhouden...

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: verbindingen

Het is niet zo dat als je die H, O en C-atomen (of ionen) in een vat doet en er even mee schudt, dat je heel complexe moleculen kan verwachten. Doet de verhouding er nog toe? -> i.v.m. dat je de oorsprong weet.

Water en koolstofdioxide zijn goed stabiel en worden onder normale omstandigheden ook het 'gemakkelijkst' gevormd (immers: waarom hebben we deze stoffen anders als standaard reactieproducten bij volledige verbranding van waterstof, danwel koolstof)
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer