Springen naar inhoud

Wat zijn chloroplasten?

• Log in om te kunnen reageren

avcavc

avcavc

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 september 2007 - 10:43

Wij zouden graag informatie verkrijgen over chloroplasten met betrekking tot de bouw, functie, werking en eventueel de locatie in de cel. Alle informatie is welkom.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jona444

Jona444

• >1k berichten
  • 1409 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 september 2007 - 10:59

alsjeblieft

http://nl.wikipedia....Bladgroenkorrel

Heel interessant vindt ik de symbiotentheorie. Het gaat hem over cloroplasten en mitochondrieen

Veranderd door Jona444, 06 september 2007 - 10:59

Its supercalifragilisticexpialidocious!

avcavc

avcavc

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 september 2007 - 11:13

Bedankt, maar we zochten naar iets uitgebreidere en specifiekere informatie. Met name over de werking van de onderdelen van de chloroplast.

Bas

Bas

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 september 2007 - 16:28

In zo'n geval is een papieren boek (ken je ze nog?) toch echt een uitkomst. Ga naar een bibliotheek van een universiteit of hogeschool en kijk eens in de kast bij plantenfysiologie. Zelfs een algemeen biologieboek (zoals dat van Campbell) geeft je al veel informatie.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Nerusai

Nerusai

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 september 2007 - 14:15

De Nederlandse wiki is gewoon een beetje karig, ik vind persoonlijk dat het sowieso wel eens tijd word om de Nederlandse taal gedag te zeggen en over te gaan op het Engels/Spaans of Chinees.

In ieder geval:
http://en.wikipedia....iki/Chloroplast

Het heeft te maken met fotonen die electronen (in het chloroplast) naar een hogere baan in de schil van een atoom exciteren, en uiteindelijk een proteine koppelen met een molecuul (uiteindelijk glucose), als ik me het goed herinner.
't kofschip?, 't fokschaap?, d's en t's? Nee daar heb ik inderdaat nog nooid van gehoord

albert davinci

albert davinci

• >1k berichten
  • 3165 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 september 2007 - 16:30

De Nederlandse wiki is gewoon een beetje karig, ik vind persoonlijk dat het sowieso wel eens tijd word om de Nederlandse taal gedag te zeggen en over te gaan op het Engels/Spaans of Chinees.

In ieder geval:
http://en.wikipedia....iki/Chloroplast

Het heeft te maken met fotonen die electronen (in het chloroplast) naar een hogere baan in de schil van een atoom exciteren, en uiteindelijk een proteine koppelen met een molekuul (uiteindelijk glucose), als ik me het goed herinner.

Dat klopt.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(
We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures