Filmpje moleculaire celbiologie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 108

Filmpje moleculaire celbiologie

Dit filmpje zullen sommigen onder jullie misschien leuk vinden.

Ik vind het allesinds een leuke illustratie:

http://aimediaserver.com/studiodaily/video...&height=520
Everything is chemistry.

Gebruikersavatar
Berichten: 187

Re: Filmpje moleculaire celbiologie

Deze kende ik al. Echt heel mooi. Mooie animatie, mooie muziek. Zo zouden er meer informatieve filmpjes mogen zijn!

Kunnen de biologen hier er nog wat over zeggen, over hoe realistisch dit is ed?

Berichten: 4.546

Re: Filmpje moleculaire celbiologie

Voor zover ik weet is dit wel nogal gedramatiseerd, logisch want je kan het natuurlijk niet zo live bekijken. Verder ben ik het wel met je eens, een erg mooi filmpje. Het leukste is nu te proberen te raden welke processen daar allemaal worden getoond :D
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 318

Re: Filmpje moleculaire celbiologie

Wij hebben dat filmpje zelf bekeken in klas (universiteit)... mijn prof was er over van!

Algemeen gelach wel bij het zien van de kinase(+organel) die vrolijk over de microtubuli wandelt :D

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Filmpje moleculaire celbiologie

De cel zit te vol om het weer te geven, vanwege de duidelijkheid is de ruimte waarin alles gebeurt opgeschaald, heb ik het idee. Voor de rest klopt het wel aardig. Ik mis alleen de tRNA's bij het afschrijven van mRNA door de ribosomen, endoplasmatische en cytoplasmatische.
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 108

Re: Filmpje moleculaire celbiologie

Ik vond het ook een erg tof filmpje en daarom dacht ik: laat ik dat hier maar es posten.

Hoeveel werk moet daar wel niet in gekropen zijn? Dat lijkt me iets bio-informatica-achtigs. Of niet?

Ik heb eigenlijk volgend jaar pas 'Inleiding tot de Bio-Informatica'.
Everything is chemistry.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: Filmpje moleculaire celbiologie

niet perse. Er zal vast bio-informatica bij betrokken zijn geweest. Echter het meeste wat je ziet is ontdekt door hard-core onderzoek. Hier speelt de bio-informatica natuurlijk een rol in. Bio-informatica houdt voornamelijk in dat er naar de DNA sequentie van genen wordt gekeken en dan kan men voorspellingen doen over de functie van het hieruit resulterende eiwit.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 108

Re: Filmpje moleculaire celbiologie

Binnen een week of 2 starten mijn lessen Bio-Informatica. Dan zal ik wel precies weten wat het inhoudt.
Everything is chemistry.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Filmpje moleculaire celbiologie

Bio-informatica gaat meer over het verwerken van data en simuleren van bepaalde zaken. Dit is eerder het werk van ICT'er die multimedia heeft gevolgd met een bioloog naast hem (of natuurlijk iemand die beide heeft gevolgd).

Reageer