Boekenvoorstellen

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Boekenvoorstellen

Verborgen inhoud
Ik maak even misbruik van mijn functie om te bumpen :D
Als er geen nieuwe voorstellen komen, stel ik voor dat we stemmen over:
  • Geluk van Will Ferguson
  • Walden Two van Skinner
  • Link van Bob Mendes
Hebben de overige leden eigenlijk nog wel voldoende interesse?

Berichten: 8.614

Re: Boekenvoorstellen

Ik heb zeker nog voldoende interesse, maar wachtte de voorstellen van de anderen af. Die komen blijkbaar niet (snel (genoeg)). Er zouden 5 voorstellen per stemronde moeten zijn en we zitten nog maar aan 3. Daarom wil ik best - mochten er binnen afzienbare tijd geen 2 voorstellen bijkomen - zelf nog een voorstel doen (ik heb een briljant boek in gedachten).
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Boekenvoorstellen

We zouden geloof ik naar twee zakken, maar geef je voorstel maar (Ons een beetje nieuwsgierig maken hé?). We kunnen dan deze keer stemmen op wat aangedragen is, en kijken hoe het met de interesse zit. Ik denk dat het daarna tijd is om de boekenclub nog eens te herbekijken (met de mods/crew).

Berichten: 8.614

Re: Boekenvoorstellen

Mijn voorstel:

Titel: The Collector

Auteur: John Fowles

Korte inhoud: Het leven van Frederick Clegg, een jonge man die ongeliefd is door zijn familie, wordt beheerst door twee passies: het vangen van vlinders en zijn obsessie voor kunststudente Miranda Grey. Wanneer hij op een dag een grote som geld wint en zijn familie emigreert naar Australië besluit hij haar te ontvoeren...

Link online winkel:

Bol.com

Bol.com (2)

Amazon.com

Motivatie: Dit is met voorsprong het allerbeste boek dat ik ooit gelezen heb (en dat wil toch wel wat zeggen, want ik durf zonder overdrijving beweren dat ik reeds meer dan 1.000 boeken gelezen heb). Een aangrijpende psychologische thriller die je blijft achtervolgen, zelfs wanneer je het boek al een hele tijd uithebt. Dit boek is niet alleen een meesterwerk, het is ook een klassieker die je gezien móét hebben! Uiteraard dien je het boek in het Engels te lezen, maar het taalgebruik is zeker geen hinderpaal om o.a. de onderliggende lagen en de prachtige, subtiele verwijzingen naar Shakespeare te begrijpen.

Samengevat: als je slechts eenmaal in je leven de kans zou krijgen om een boek te lezen moet je dit exemplaar kiezen en het zou dan ook een regelrechte belediging voor de auteur en de gehele Engelstalige literatuur zijn om dit boek links te laten liggen!

PS: Mijn excuses voor de vurige verdediging van mijn voorstel, maar het is écht een geniaal boek. Ik begrijp maar niet hoe het komt dat ik de vorige keer vergeten ben dit voorstel te doen.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Boekenvoorstellen

Okido... Laat ons zeggen dat we wachten tot na 't weekend. Als er tegen die tijd geen opmerkingen of voorstellen meer zijn, kan het stemmen beginnen wat mij betreft.

Berichten: 191

Re: Boekenvoorstellen

Waarschijnlijk lees ik niet goed (en dat in deze topic, tsss :D ), maar waar komt Walden two nou ineens vandaan? Is er ergens een link te vinden? (Ja, te lui om het zelf op te gaan zoeken, tsss II :( ).

De eerste twee vind ik sowieso ok, dus grote kans dat ik dit keer meelees :D . Een psychologische thriller... brrr (sorry Klint, ik geloof dat het een goed boek is, maar niet voor mij :D ).

Berichten: 8.614

Re: Boekenvoorstellen

Waarschijnlijk lees ik niet goed (en dat in deze topic, tsss :D ), maar waar komt Walden two nou ineens vandaan? Is er ergens een link te vinden? (Ja, te lui om het zelf op te gaan zoeken, tsss II :( ).
Doorzoek deze topic met Walden Two en je ziet het direct.
De eerste twee vind ik sowieso ok, dus grote kans dat ik dit keer meelees :D . Een psychologische thriller... brrr (sorry Klint, ik geloof dat het een goed boek is, maar niet voor mij :D ).
'Goed boek' is een understatement. Het is een ultrageniaal boek! En het leuke aan psychologische thrillers is dat het bloed niet van de pagina's druipt en er geen krankzinnige bijlmoordenaars meespelen, maar dat de spanning veel subtieler ingebouwd is. Verder moet je The Collector sowieso niet lezen als je een vreselijk spannend boek wilt.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Boekenvoorstellen

Zullen we gaan stemmen?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Boekenvoorstellen

Zullen we gaan stemmen?
Voor mij is het goed. Speelt het boek van klintersaas al mee?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Boekenvoorstellen

Hebben de overige leden eigenlijk nog wel voldoende interesse?

Wel interesse, helaas denk ik momenteel even geen tijd om er nog boeken bij te gaan lezen, mocht mijn stem nog een functie hebben zou ik voor de collector gaan, hij heeft me goed nieuwsgierig gemaakt. maar ik vrees dat het niet gaat lukken deze keer.
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Boekenvoorstellen

Voor mij is het goed. Speelt het boek van klintersaas al mee?
Ja hoor, en het heeft mijn stem :D

Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Re: Boekenvoorstellen

Mijn stem gaat naar John Fowles, The Collector.

Het boek is niet te dik, ik kan hem lenen in de lokale bibliotheek, en als dat het met voorsprong het beste boek is dat Klintersaas heeft gelezen, dan wil ik het niet missen.
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Berichten: 191

Re: Boekenvoorstellen

Ik heb mijn mening al gegeven. Bij the collector haak ik helaas af...

Bij Link en Geluk doe ik mee.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Boekenvoorstellen

Klintersaas heeft ook mij nieuwsgierig gemaakt. Ik stem dus ook op "The Collector" van John Fowles. De andere boeken zou ik wel voor de volgende keer op het lijstje willen houden misschien en dan gewoon 1 voorstel erbij. Gaan de voorstellen wat sneller, en komen we wellicht nog aan de voorgestelde boeken toe.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Berichten: 8.614

Re: Boekenvoorstellen

Ik denk dat ik al subtiel duidelijk heb gemaakt op welk boek ik stem. Ik ben blij dat ik zoveel mensen nieuwsgierig heb kunnen maken.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer