Bewondering voor Hitler

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 26

Re: Bewondering voor Hitler

Ben jij wel zeker over het aanntal doden in Dresden, ik had gehoord van 35 000, wat een groot contrast is met 350 000.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.166

Re: Bewondering voor Hitler

Anno Nymia schreef:Ergens...diep in mij, vind ik bewondering voor Adolf Hitler. Ja ik weet wat hij allemaal heeft aangericht, of nou ja....bijna. Ik zeg ook niet dat hij een goed mens was, integendeel. Maar ergens heb ik bewondering voor Hitler als leider. Ondanks dat hij er wat ongure praktijken op nahield om mensen achter zich te krijgen, bleek het een groot leider. Charismatisch, 'revolutionair', geniaal (ja echt) en noem maar op. Zijn er mensen die mijn mening delen??

Aub. geen reacties in de trend van : Neo Nazi! etc.
Ik ben het niet met u eens. Met de wetenschap die u nu heeft, zou u dan iets van hem willen? Het is erg dat hij mensen zover heeft gekregen.

Berichten: 135

Re: Bewondering voor Hitler

Er hangt een prijskaartje van $100.000 aan (van http://www.reportersnotebook.com/), als u kan bewijzen dat 1 artikeltje uit op het hele http://www.corax.org/revisionism/ onaccuraat is. Bekijk vooral deze artikelen (en dan met name de eerste paar): http://www.corax.org/revisionism/misc/misc.html

Dat filmpje is te hier te downloaden. Het is Auswitch allright.

@tjampie, ik denk dat je gelijk hebt, 35.000.

Re: Bewondering voor Hitler

Aub. geen reacties in de trend van : Neo Nazi! etc.


Wees niet bang je zit hier niet op het britney spears forum :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Bewondering voor Hitler

Xardas schreef:Bekijk het nu even ontzettend vierkant. (ik wil alleen maar aan Veertje duidelijk maken waarom massamoorden niet slecht hoeft te zijn) Stel, Hitler had overal gelijk in alles wat hij zei. Stel dat het Teutonische, Nordische, Arische opperras ervoor zorgt dat de wereldbevolking sterk evolueert en dat de Joden, zigeuners, gehandicapten er alleen maar voor zorgen dat de wereldbevolking devolueert. Het is een natuurproces dat de zwakke uitsterven en de sterke soort overleeft. Net als een moedervogel als zij moet kiezen het sterkste jong te eten geeft en het zwakste jong krijgt niets. Het is zinloos om deze zwaktes in stand te houden, dus dienden volgens Adolf de ubermenschen sterk te produceren en de untermenschen flink in aantal af te nemen. Hitler gaf niet om eigenwaarden, Hitler behoorde volgens zichzelf ook nadrukkelijk NIET tot dat opperras. Hitler leefde uit liefde voor zijn ideeen, uit liefde voor het arische ras, dat volgens hem moest zorgen voor een betere wereld, wat zijn vijf jaren van vernietiging tegenover vijf miljoen van eventuele menselijke evolutie en een betere wereld? De mens moet niet vergeten dat hijzelf ook een dier is, hij dient niet te vergeten dat het leven geen zwaktes vergeeft.

Weet je waarom ik eigenlijk zo'n grote bewondering heb voor Hitler? Omdat hij genoeg had van die modale luie en domme mensen, hij schiep de Hitlerjugend, de Germaanse SS (later de Waffen SS) en zorgde voor een gedisciplineerd en sterk leger. Hetgeen volgens een stricte code tewerk moest gaan, het marcheerde als een lopende machine. Dat is wel wat anders dan die weekendsoldaatjes van tegenwoordig. Na zijn dood gaven Duitse soldaten het niet op, omdat ''Befell ist Befell" nog altijd ergens diep tussen de hartkleppen vast was blijven steken. Niet alleen het leger, maar om een voorbeeld te noemen de arbeiders die onder de bombardementen van de Engelsen toch het Nationaal Product fors te kunnen laten toenemen.

En er is nog een reden, de eugenetica. De eugenetica, opgezet door Francis Galton (neef van Darwin) beweert dat veel verschillende rassen en culturen door elkaar niet 'werkt'. Het is simpelweg ook zo, hoewel wij allemaal tot de Homo Sapiens behoren zijn de verschillen groten dan ooit. Dit leidt tot continu tot botsing en dus onveiligheid, oorlogen etc.

Ik vind het trouwens ook prachtig om te zien (nu twee generaties later) wat voor commotie ontstaat als er een hakenkruis wordt gesignaleerd.

Velen (niet kortzichtigen) hebben een bewondering voor Hitler, als je bijvoorbeeld alleen al kijkt hoeveel aandacht een programma als Discovery besteedt aan programma's als Hitlers Henchmen.
Naar aanleiding van dit verhaal blijf ik denk ik liever kortzichtig......

Hitler heeft veel bereikt wat betreft zijn eigen ideologie, dat weet ik ook wel, en ja, op een bepaalde manier kun je daar bewondering voor voelen. Waarom ik er toch voor kies om dat niet te doen, heb ik uitgelegd. Ik vind het gevaarlijk om zulke mannen te bewonderen. Ik heb liever bewondering voor mensen als Gandhi of moeder Theresa.

Ik ben Duits, heb een Joodse partner en voor mij is Befehl zeker niet Befehl! Daarnaast heb ik het prima naar mijn zin in onze multiculturele samenleving.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Re: Bewondering voor Hitler

www.joden.o-f.com

Dit is een site van mensen die de waarheid van de holocaust tegenspreken

Berichten: 135

Re: Bewondering voor Hitler

Nee, dit is juist een groep mensen die de waarheid over "de holocaust" spreekt en over hoe de massa een eerlijk beeld kan verdraaien.

Vooral dit stuk: http://www.polinco.net/forum/showthread.php?t=2964 benadrukt zeer goed de feiten.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.166

Re: Bewondering voor Hitler

Xardas schreef:Nee, dit is juist een groep mensen die de waarheid over "de holocaust" spreekt en over hoe de massa een eerlijk beeld kan verdraaien.

Vooral dit stuk: http://www.polinco.net/forum/showthread.php?t=2964 benadrukt zeer goed de feiten.
Ga eens zelf een keertje in Auswitz kijken, mogelijk kunt u daar de waarheid vinden. Uw gedachtes zullen mogelijk dan 'pas' veranderen.

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Bewondering voor Hitler

pff Was er een Holocaust? We kunnen ons even goed afvragen of er wel een tweede wereldoorlog was, of is dat hele spul niet ook in scène gezet door de joodse Amerikanen om het Germaanse ras een ferme loer te draaien?

De tekst waarnaar Xardas verwijst is verhelderend in één opzicht. Nadat alle anekdotiek en nonargumentatie ("Maar Amerika had ook kampen...") uit de kast is gehaald om de joodse holocaust van de jaren '40 in twijfel te trekken wordt er op het einde de vraag gesteld waarom er niet wat meer aandacht geschonken wordt aan de "echte" holocausts van deze eeuw. Aan de echtheid van die genocides hoeft natuurlijk niemand te twijfelen want zij werden door communisten en Turken uitgevoerd, twee van de meest verderfelijke types mensen.
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Berichten: 26

Re: Bewondering voor Hitler

@ Knownothing

Ik vind onze belgisch wetgeving dan ook maar een zielige bedoening. Holocaust ontkennen is wetelijk strafbaar maar de lange mars van Mao Zedong is dan niet strafbaar, de goelags in Rusland. Deze genocides hebben veel meer mensenleven geeist dan de holocaust. Dit is natuurlijk geen reden om de holocaust te relativeren. Ik wil gewoon een punt te zeggen dat de holocaust niet alleen is op het gebied van de ergste menselijke misdaden.

Berichten: 656

Re: Bewondering voor Hitler

Gezien de bulten websites verwijzigingen kom ik er ook maar met een paar. (Ben nooit zo gek op websites omdat ik internet geen betrouwbare bron vind).

Hier wat websites waar verwijzingen naar bronnen op staan naar dingen die ik reken tot hostorische wetenschappelijke bewijzen.

Wat bewijzen van het WEL bestaan en gebruik van gaskamers.

Dachau:

http://www.mazal.org/archive/documents/Dac...hau-article.htm

Auswitch:

http://www.scrapbookpages.com/Poland/Birke...Birkenau03.html

http://www.mazal.org/Pressac/Pressac0011.htm

Foto's van massagraven zal ik jullie maar besparen...
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Bewondering voor Hitler

Dat is waar Tjampie, het ontkennen van die andere genocides is in Belgie niet strafbaar. Ik neem aan dat de wetgever dat niet nodig vond, omdat er geen of slechts een marginaal aantal mensen en organisaties zijn die zich daaraan bezondindigen en er bijgevolg weinig gevaar is dat dergelijke (gevaarlijke) desinformatie zich onder de bevolking verspreid.
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Berichten: 656

Re: Bewondering voor Hitler

Dat is waar Tjampie, het ontkennen van die andere genocides is in Belgie niet strafbaar. Ik neem aan dat de wetgever dat niet nodig vond, omdat er geen of slechts een marginaal aantal mensen en organisaties zijn die zich daaraan bezondindigen en er bijgevolg weinig gevaar is dat dergelijke (gevaarlijke) desinformatie zich onder de bevolking verspreid.


Valt wat Stalin en Mao flikte wel onder genocide?

Het zijn ziekelijk veel slachtoffers wat bij Stalin niet aan Hitler onder doet. Maar kun je wel van volkerenmoord spreken?
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

Berichten: 299

Re: Bewondering voor Hitler

Als er een (bio-)ritme in de menselijke geschiedenis zit, dan zullen we nog enkele decennia of misschien wel eeuwen moeten wachten voor er vrijelijk kan gesproken worden over de bloederige 20ste eeuw.

Ik heb zelf mijn schooltijd aangevangen bij het einde van WOII. Ons werden de kruisridders nog als helden voorgeschoteld, terwijl het een bende plunderaars, verkrachters en moordenaars was.

Over het gruwelijk millennium voor de opkomst van de Renaissance, toen de heilige roomse kerk het voor het zeggen had, is nog maar met mondjesmaat bericht. In het Nederlands is er nauwelijks iets over gepubliceerd. Alleen in Frankrijk hebben enkele gedreven historici deze periode aangepakt.

Over de godsdienstoorlogen is zelfs nu nog steeds de volle waarheid niet verteld.

Mitterand zei ooit: 'nous connaissons les lenteurs de l'histoire'. Hij had gelijk.
"God is een door de mens gemaakt wezen, waarop de mens omwille van eigen geluk en genotsverhoging zijn menselijke idealen, noden en wensen projecteert."



- L. Feuerbach

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Bewondering voor Hitler

Hitler was inderdaad een slim mannetje.

Maar om hem nou te bewonderen om zijn sluwheid en zijn voor oordelen vind ik erg ver gaan.

Je zegt te weten wat hij heeft aangericht, ik geloof graag dat je dat weet,maar ik geloof niet dat je realiseert wat hij heeft aangericht.

Verder ben je niet de enige, er zijn namelijk wel mensen die willen dat Hitler terug komt.

Zou jij dat willen?

Ik niet iniedergeval, dat moge duidelijk zijn.

Reageer