kleurendriehoek

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

kleurendriehoek

allo allo

de kleurendriehoek is zo een diehoek zo waar er ergens een punt is,

als je een lijn door dat punt trekt, op de twee zijden kom je dan op twee kleure, als je die twee kelruren samenvoegt verkrijg je de kleur wit

kweet ni of het zo duidelijk is maar ik weet ni oe ge zo nen url aan zon tekening geeft:s

en nu de domme leerkrachtenvroaag, waarom is da nen driehoek?

iemand enig idee? en iemand die zin heeft om een dom meisje uit te lege oe ge een tekening nen url geeft?

veel dankjes!

xxxx(*)

Berichten: 13

Re: kleurendriehoek

COLoreWIetus schreef:iemand die zin heeft om een dom meisje uit te lege oe ge een tekening nen url geeft?

veel dankjes!

xxxx(*)
plaats tussen de twee [IMG] tekens de link, vergeet niet af te sluiten, en let op: om af te sluiten moet je een / gebruiken !

Gebruikersavatar
Berichten: 113

Re: kleurendriehoek

Die kleurendriehoek is een driehoek omdat er in zichtbaar licht 3 primaire kleuren zijn tw rood, blauw en groen. elke hoek van deze driehoek stelt 100% ven een bepaalde kleur voor.

Als je deze 3 kleuren met elkaar mengt zullen je hersenen dat interpreteren als wit licht.
Kabouters bestaan niet

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: kleurendriehoek

En een mooi plaatje van een kleuren-driehoek:

Afbeelding

En ook een mooie website met wat uitleg: http://www.normankoren.com/color_management.html
Never underestimate the predictability of stupidity...

Re: kleurendriehoek

nja, bij mij is dus het probleem da ik ni weet oe ge een prenjte ne link geeft, da dus:p

ik eb nen andere kleurendriehoek en daar staan op de drie hoeke andere kleuren, is deze dan fout? deze komt wel uit een of andere boekje van ne kinesist dus ik dacht dat deze juist was.


Reageer