Zakgeldbesteding prinses Maxima

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 1.168

Zakgeldbesteding prinses Maxima

In een door en door degelijke krant, het Nederlands Dagblad van 30 april 2008, las ik op het web:

‘Máxima geeft ton voor ethisch nieuws’ door Hans Jacobs BUENOS AIRES –" Prinses Máxima heeft in het geheim 128.000 euro (200.000 dollar) geschonken aan de Argentijnse kardinaal en aartsbisschop van Buenos Aires, Jorge Bergoglio, ten behoeve van diens christelijke televisiestation".

Volgens het Argentijnse weekblad Noticias zou die gift een reden zijn voor het bezoek van Maxima, ’de waarheid over het bezoek van Máxima’. De Rijksvoorlichtingsdient wil het ontkennen noch bevestigen, omdat over privébestedingen van leden van het Koninklijk Huis geen mededelingen worden gedaan.

De Argentijnse journaliste Maria Fernanda Villosio zegt echter over ,,absoluut betrouwbare bronnen’’ te beschikken bij het aartsbisschoppelijk paleis in Buenos Aires. Kardinaal Jorge Bergoglio (72) heeft een eigen televisiezender voor ’ethisch verantwoord’ nieuws. Hij wil het bereik daarvan vanaf mei of juni via de satelliet vergroten en heeft herhaaldelijk om hulp gebeden.



"Volgens Noticias zijn de gebeden verhoord met een ’geheime gift uit Nederland’, die vorige week tijdens het werkbezoek van Máxima aan haar geboorteland is beklonken. ,,Officieel wil niemand zeggen dat het geld afkomstig is van prinses Máxima, maar mijn bronnen bevestigen het’’, aldus Villosio. ....

Villosio weet niet waarom de prinses het grootste deel van haar inkomen zou hebben geschonken aan de Argentijnse prelaat. De gift ligt gevoelig in Argentinië. De kardinaal is geen vriend van president Cristina Fernández Kirchner en die zou aanstoot kunnen nemen aan de bemoeienis van Máxima. ,,Er kan een diplomatiek schandaal ontstaan met Nederland’’, meent Noticias.

"Dat is ook precies de reden waarom aan het Noordeinde in Den Haag, waar Máxima kantoor houdt, eveneens op basis van anonimiteit stellig wordt gezegd dat het bericht ’onzin’ is. ,,Als Máxima dit zou doen of zou hebben gedaan, moet de premier binnen vijf minuten na het bekend worden daarvan opdraven in de Kamer en is er een rel. Ook al staat het haar net als iedere andere Nederlander vrij haar geld te besteden zoals ze zelf wil.’’

Dit las ik op LIfeSite News.com van 5 okt 2007", waaruit blijkt dat deze aartsbisschop zelfs geen toestemming wil geven voor abortus na een verkrachting en euthenasie op verzoek stellig afwijst. Moet hij weten, maar als het juist is, dat Maxima haar zakgeld behalve aan haar jurken ook aan de activiteiten van deze weliswaar sober levende aartsbisschop besteedt, dan is dat vragen om problemen en ligt de zaak politiek gevoelig.

Zij behoort zich bewust te zijn van mogelijk nare gevolgen door een dergelijke donatie, zo niet, dan is zij nmm bij lange na niet rijp voor haar toekomstige rol als echtgenote van de koning.

"....In a speech given to a gathering of priests and laity on October 2nd,(2007 dgm) the cardinal pointed out that people say that "we aren't in agreement with the death penalty," but "in Argentina we have the death penalty. A child conceived by the rape of a mentally ill or retarded woman can be condemned to death."...

...."In Argentina there is clandestine euthanasia. Social services pay up to a certain point; if you pass it, 'die, you are very old'. Today, elderly people are discarded when, in reality, they are the seat of wisdom of the society," he said, and observed that "the right to life means allowing people to live and not killing, allowing them to grow, to eat, to be educated, to be healed, and to be permitted to die with dignity."

...The Kirchner administration, which provided free transportation to facilitate the recent abortion when local doctors refused to do it, denounced the association made by the cardinal between abortion and child abuse, stating that "the diagnosis of the Church in relation to social problems in Argentina is correct, but to mix that with abortion and euthanasia, is at least a clear example of ideological malfeasance."...

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Zakgeldbesteding prinses Maxima

Als dit waar is, dan heeft Maxima alleen geld besteed aan het nieuwsstation, niet aan iets anders.

Als jij van mening bent dat we geen zaken mogen doen met mensen of landen die tegen abortus zijn, moeten we onze deuren sluiten voor de USA bijvoorbeeld.

Ook:
...."In Argentina there is clandestine euthanasia. Social services pay up to a certain point; if you pass it, 'die, you are very old'. Today, elderly people are discarded when, in reality, they are the seat of wisdom of the society," he said, and observed that "the right to life means allowing people to live and not killing, allowing them to grow, to eat, to be educated, to be healed, and to be permitted to die with dignity."
Dit betekend helemaal niet dat Bergoglio tegen euthanasie is, maar tegen het feit dat in Argentinie oude mensen maar een bepaalde som geld krijgen, en dan niks meer. Hij wil dat men voor de ouderen blijft zorgen.

Berichten: 1.168

Re: Zakgeldbesteding prinses Maxima

DePurpereWolf schreef:Als dit waar is, dan heeft Maxima alleen geld besteed aan het nieuwsstation, niet aan iets anders.

Als jij van mening bent dat we geen zaken mogen doen met mensen of landen die tegen abortus zijn, moeten we onze deuren sluiten voor de USA bijvoorbeeld.

Ook:

Dit betekend helemaal niet dat Bergoglio tegen euthanasie is, maar tegen het feit dat in Argentinie oude mensen maar een bepaalde som geld krijgen, en dan niks meer. Hij wil dat men voor de ouderen blijft zorgen.
Vreemde redenering. Stel je voor dat ze het een eventuele volgende keer gaat schenken aan Fox of al Iqra. De wereld zou te klein zijn.

Je opmerking over al of niet zaken mogen doen met welk land dan ook, vind ik eveneens enigszins vreemd.

De koning heeft daar niets mee van doen. Maxima is weliswaar slechts prinses, maar wel de vrouw van onze troonopvolger.

Geld geven ( als het bericht correct is) aan de aartsbisschop die tot op heden een lokaal stationnetje beheerde en nu dankzij de gift per satelliet zijn visie aan een groter publiek kenbaar kan maken is iets anders dan een gift voor de bouw van een bejaardenhuis voor alle gezindten.

Inderdaad wil hij dat er voor ouderen gezorgd wordt, maar "..and to be permitted to die with dignity." slaat niet op een gevraagde en toegestane euthanasie om op die manier waardig te kunnen sterven als het leven al uitzichtloos en geleefd is, maar op een ontluisterend einde voor de armen, die de weg naar euthanasie mogelijk niet kennen en mogelijk bevreesd zijn voor straf in het hiernamaals. De meer vermogende Argentijnen kunnen zich aan een ontluisterende dood gemakkelijker onttrekken, dunkt mij, door de juiste medicijnen te bemachtigen.

Het zou nmm uiterst dom van Maxima zijn om zich in te laten met politiek beladen onderwerpen in haar moederland.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Zakgeldbesteding prinses Maxima

Je laat het blijken dat Maxima geld geeft aan een persoon die euthenasie en abortus tegengaan.

1. Dit is niet duidelijk, ook al is deze persoon tegen deze twee onderwerpen, wil het nog niet zeggen dat dat zijn enigste werk is, en dat daar het geld voor gebruikt zal worden. Misschien wil hij er wel een weeshuis mee opzetten. Wie weet.

2. Er zijn wel meer mensen die tegen deze onderwerpen zijn, zelfs in Nederland. Denk maar aan de SGP en de CU. De rechtspraak hede in Nederland is dat deze twee onderwerpen geaccepteerd zijn. Maar dat wil niet zeggen dat Iedereen in Nederland voor is.

Ook, je doet blijken dat Maxima geen geld aan religieus getinte goede doelen mag geven. Dit vind ik wel wat te ver gaan.

Berichten: 1.168

Re: Zakgeldbesteding prinses Maxima

DePurpereWolf schreef:Je laat het blijken dat Maxima geld geeft aan een persoon die euthenasie en abortus tegengaan.

1. Dit is niet duidelijk, ook al is deze persoon tegen deze twee onderwerpen, wil het nog niet zeggen dat dat zijn enigste werk is, en dat daar het geld voor gebruikt zal worden. Misschien wil hij er wel een weeshuis mee opzetten. Wie weet.

2. Er zijn wel meer mensen die tegen deze onderwerpen zijn, zelfs in Nederland. Denk maar aan de SGP en de CU. De rechtspraak hede in Nederland is dat deze twee onderwerpen geaccepteerd zijn. Maar dat wil niet zeggen dat Iedereen in Nederland voor is.

Ook, je doet blijken dat Maxima geen geld aan religieus getinte goede doelen mag geven. Dit vind ik wel wat te ver gaan.
Nee,dat weeshuis bouwen wil hij er niet van. Als je goed had gelezen, had je gezien dat het geld gebruikt gaat worden voor uitbreiding van de TVzender en niet aan bv een weeshuis zoals jij oppert.

Ik heb geschreven dat de zaak anders zou zijn als zij het geld had gegeven met het doel er bv een bejaardentehuis voor alle gezindten van te bouwen.

Uiteraard mag iemand tegen abortus of euthanasie zijn, een een aartsbisschop moet dat zelfs als hij in het gareel loopt.

Deze aartsbisschop is net zo Rooms als de paus. Hij was bij de laatste pausverkiezing een kanshebber.

De door mij aangehaalde tekst betrof een abortus bij een meisje dat geestelijk achter was en verkracht was. daar was hij zelfs op tegen, maar ook dat mag hij als mening verkondigen.

Het onderwerp is in Argentinie zeer beladen en zoals ik toonde is de abortus met toestemming van de overheid uitgevoerd (Kirchner administration)tot grote woede van de aartsbisschop. De aartsbisschop stelt een abortus gelijk met kindermishandeling.

Behalve ongetwijfeld een sociale boodschap en Mariafondanterie zullen ook de door het Vaticaan voorgeschreven ethische kwesties aan de orde komen in de tv uitzendingen. De kroonprinses behoort zich daar niet in te mengen door meer dan de helft van haar zakgeld te schenken aan dat doel.

Ze zou haar geld zeker aan religieus getinte goede doelen mogen uitgeven,( ik geef er geen blijk van daar tegen te zijn, zoals jij beweert), zoals ik schreef bv aan een bejaardentehuis voor alle gezindten of iets van dien aard, maar niet aan een zender in Argentinie, die het gedachtengoed van het Vaticaan uitdraagt.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Zakgeldbesteding prinses Maxima

Nee, dat weeshuis bouwen wil hij er niet van. Als je goed had gelezen, had je gezien dat het geld gebruikt gaat worden voor uitbreiding van de TV zender en niet aan bv een weeshuis zoals jij oppert.
Dat staat er niet zwart op wit. Er staat alleen dat Bergoglio geld wil voor zijn nieuwskanaal, en dan even later dat hij een gift heeft ontvangen van een anonieme bron.

Je kunt natuurlijk tussen de regels lezen en zeggen dat dat geld waarschijnlijk naar die nieuwskanaal gaat, en dik kans dat het zo is, maar dat staat er niet.

Een aardsbisschop is niet alleen bezig met een teeveekanaal. Ook is het niet alleen bezig met het kruistochten tegen euthanasie en abortus.

Ik vind dat er te weinig informatie is om Maxima er van te beschuldigen geld aan iemand te geven die het zal gebruiken voor het tegengaan van euthanasie en abortie.

Verder begrijp ik ook niet wat er zo slecht is aan een katholiek nieuwskanaal.

Berichten: 1.168

Re: Zakgeldbesteding prinses Maxima

DePurpereWolf schreef:Dat staat er niet zwart op wit. Er staat alleen dat Bergoglio geld wil voor zijn nieuwskanaal, en dan even later dat hij een gift heeft ontvangen van een anonieme bron.

Je kunt natuurlijk tussen de regels lezen en zeggen dat dat geld waarschijnlijk naar die nieuwskanaal gaat, en dik kans dat het zo is, maar dat staat er niet.

Een aardsbisschop is niet alleen bezig met een teeveekanaal. Ook is het niet alleen bezig met het kruistochten tegen euthanasie en abortus.

Ik vind dat er te weinig informatie is om Maxima er van te beschuldigen geld aan iemand te geven die het zal gebruiken voor het tegengaan van euthanasie en abortie.

Verder begrijp ik ook niet wat er zo slecht is aan een katholiek nieuwskanaal.
Zo begon het artikel

"Prinses Maxima heeft in het geheim 128.000 euro (200.000 dollar) geschonken aan de Argentijnse kardinaal en aartsbisschop van Buenos Aires, Jorge Bergoglio, ten behoeve van diens christelijke televisiestation."

En ook in de rest van het artikel hoef je niet tussen de regels door te lezen dat het bedrag naar het tv station gegaan zou zijn. Lees voor het hele artikel het Nederlands Dagblad. De krant van die dag staat nu nog op het web.

De aartsbisschop probeert de overheid naar zijn pijpen te laten dansen door ambtenaren en artsen met uitsluiting te dreigen, als zij abortus en euthanasie toepassen of hun medewerking daaraan verlenen, dat blijkt uit de site van LifeSiteNews.com

De aartsbisschop is een sober levende man, niks mis mee wat dat betreft, maar daar gaat het niet om.

Begrijp je ook niet wat er zo slecht is aan een katholiek nieuwskanaal? dat vraag jij je immers af.

Rooms katholiek zul je bedoelen. Van mij mag het allemaal, maar Maxima dient zich er als vrouw van de kroonprins niet tegen aan te bemoeien.

De zaken die die nieuwszender uitdraagt zijn politiek beladen in Argentinie en vertolken de mening van het Vaticaan. Het is al erg genoeg dat Nederland daar een ambassadeur heeft, dat terzijde.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Zakgeldbesteding prinses Maxima

Zo begon het artikel

"Prinses Maxima heeft in het geheim 128.000 euro (200.000 dollar) geschonken aan de Argentijnse kardinaal en aartsbisschop van Buenos Aires, Jorge Bergoglio, ten behoeve van diens christelijke televisiestation."

En ook in de rest van het artikel hoef je niet tussen de regels door te lezen dat het bedrag naar het tv station gegaan zou zijn. Lees voor het hele artikel het Nederlands Dagblad. De krant van die dag staat nu nog op het web.
Misschien heb ik niet duidelijk gemaakt dat ik kranten en vooral krantenkoppen nooit geloof zonder de inhoud te lezen. Ik vetrouw de conclusie die schrijvers trekken niet. Ik heb de inhoud gelezen en heb geconcludeerd dat de conclusie die de schrijvers trekken niet correct is:

1. De bisschop heef geld gevraagt voor zijn nieuwsstation

2. hij heeft een mogelijke gift gekregen van een Nederlander.

Je krijgt je informatie van een (christelijk gereformeerde) Nederlandse krant die het van een Argentijnse krant heeft overgenomen die het van een 'betrouwbare bron' heeft vernomen.

Verder gebruik je een referentie als lifesitenews.com wat nou niet echt neutraal is.

Ook al ben ik voor adoptie en euthenasie vind ik het goed wat deze biosschop stelt, als je het niet met de kerk eens bent, moet je niet naar de kerk gaan. Dat is tenminste duidelijke praat en niet slap gedogen. Mensen kunnen daaruit hun eigen conclusie trekken.

Iedereen mag zijn mening hebben, zo ook Maxima.

Als jij er voor bent dat Maxima alleen atheistische ideeen mag hebben, dan ben ik het daar niet mee eens.

Berichten: 1.168

Re: Zakgeldbesteding prinses Maxima

Je schijnt het niet te willen begrijpen DPW. het gaat mij niet alleen om abortus of euthenasie, dat zijn slechts voorbeelden.

Maxima behoort zich verre te houden van een kerkelijk figuur in Argentinie, zeker ook omdat zij nog Argentijnse is; bovendien speelde Bergloglio geen ondergeschikte kerkelijke rol ten tijde van de vuile oorlog, net zomin als haar vader een ondergeschikte rol speelde.

De RVD heeft het bericht noch ontkend noch bevestigd, want het is haar eigen zakgeld en daar mag ze mee doen wat ze wil. Het zakgeld krijgt ze van de Nederlandse Staat.

Het is erg onverstandig van haar, "een beetje dom" als zij dat zou besteden aan een TVzender in een land waar zij ook nog een paspoort van heeft nl Argentinie, waar nog maar kort geleden de zogeheten vuile oorlog was onder Videla. Haar vader was er tijdens dat bewind minister of staatssecretaris.

Ook de kardinaal had toendertijd al een hoge positie aldaar. De beide heren zullen elkaar ongetwijfeld kennen.

Als het bericht door de Telegraaf was verspreid had ik de nodige twijfel of het bericht betrouwbaar was. Echter het bericht is verspreid door Noticias een weekblad, dat beslist geen een paparazzi vod is.

Het is overgenomen door een oerdegelijke, van oudsher een zeer koningsgezinde krant in Nederland.(overigens van oorsprong geen chr geref zoals je schrijft maar een vrijgemaakt geref, maar je hebt dat wel goed, hoor, want het is 1 pot nat)

Hier volgt het oorspronkelijke bericht:
MÁXIMA ZORREGUIETA UN VIAJE CON SECRETOS El misterioso aporte de 200.000 dólares anuales para lanzar un canal de televisión promovido por el Cardenal Bergoglio. Por qué se reunió con la Presidenta.

No cabe duda de que el Arzobispo de Buenos Aires, Jorge Bergoglio, es un hombre que se encomienda a la providencia y que ese método le da resultado. Hace dos años, se encaprichó con un ambicioso proyecto: un canal de televisión abierta de la Iglesia con llegada masiva. Lo puso en pantalla, pero se encontró con un escollo: la falta de sponsors. “Dios proveerá, Dios proveerá”, repetía el Cardenal en cada una de las reuniones en las que se discutía el raquítico futuro de esta apuesta mediática. Y un día, Dios proveyó.

El milagro coincidió con otra circunstancia, también cercana a sensaciones divinas más que mundanas: la llegada a la Argentina de su alteza, la princesa de Holanda, Máxima Zorreguieta. La futura reina de Holanda visitó el país sola, en un viaje relámpago de tres días, con pocos cambios de vestuario y un protocolo más ligado al mundo económico que al de la realeza. Investida con la formalidad poco glamorosa de ser miembro del Grupo de Asesores de la ONU para el Desarrollo de Sectores Financieros Inclusivos, Máxima disertó sobre microemprendimientos para personas de bajos recursos en un seminario organizado por el BID. Y esa fue la excusa de su viaje, que también matizó con un poco de shopping sobre la avenida Alvear, y breves encuentros con familiares y amigos.

Hace dos semanas, cuando el público plebeyo desconocía que la Princesa iba a desembarcar en su tierra natal, en la curia rebozaban de alegría. Un donante, mantenido en absoluta reserva, se había comprometido a aportar los 200.000 dólares anuales que necesitaban para subir el Canal 21 de Bergoglio a un satélite y así garantizar la llegada del mensaje de la Iglesia a todo el país y a Latinoamérica. Hasta ese momento, esta aspiración sólo formaba parte de las oraciones diarias del arzobispo. El anuncio fue oficial y lo escucharon varios asesores del clero: la plata está. Y le seguía un guiño: “El dinero viene de Holanda”, agregaban. Otra fuente inobjetable, con acceso directo al Arzobispado, completó sin dudar que ese aporte tenía un apellido de sangre azul: la princesa Máxima Zorreguieta. Y, redundancias al margen, que ella había pedido máxima discreción sobre esta dádiva. Su compromiso consiste en entregar mensualmente 15.000 ó 20.000 dólares. Las fuentes no coinciden en ese punto.

Leer la nota completa en la edición impresa de Revista Noticias
Over de kardinaal kun je lezen bij Wiki

http://en.wikipedia.org/wiki/Jorge_Bergoglio

Maxima behoort zich verre te houden van iemand die zo politiek beladen is. Euthenasie en abortus zijn slechts voorbeelden.

De Dwaze Moeders beschuldigden de kardinaal vorig jaar juni nog een fascist te zijn, vanwege zijn rol ten tijde van Videla. Helemaal uit de lucht gegrepen zal dat niet zijn, hoewel de bewijzen die een mensenrechtenadvocaat jaren eerder leverde niet hard genoeg bevonden werden door de rechter.

Zie voor de beschuldiging door de Dwaze Moeders www.perfil.com archieven 2007 11 juni 13.18

Als het bericht juist is, is het op zijn minst een beetje dom van Maxima, buitengewoon onnozel.

Alle betrokkenen zullen de kaken op elkaar houden. Er staat immers zeer veel op het spel.

Zelfs al zou bewezen kunnen worden dat het bericht correct is, dan nog zal nmm de mythe van de vlotte, lieve, mooie, intelligente, sociale en aandoenlijke kroonprinses blijven bestaan.

Berichten: 1.168

Re: Zakgeldbesteding prinses Maxima

Het blijft een mysterie.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Zakgeldbesteding prinses Maxima

Het viel me trouwens (even terzijde) op dat op de site van de De Stentor niet expliciet vermeld wordt dat de gift "ten behoeve van diens christelijk televisiestation" is (maar het alleen maar geïimpliceerd wordt), terwijl op de site van het ND dat wel expliciet in de eerste zin wordt gezegd. Beide artikelen zijn van de hand van Hans Jacobs.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Berichten: 1.168

Re: Zakgeldbesteding prinses Maxima

In het spaanstalige, oorspronkelijke artikel staat dat het geld bestemd is voor de zender.



Het verbaast mij niets als zij inderdaad gedoneerd zou hebben aan de prelaat, de som geld al of niet bedoeld voor de satelliet zender. Het is ook zo'n hartelijke spontane meid.

In Argentinie is voortdurend heibel tussen Kerk en Staat, daar dient terdege rekening mee te worden gehouden, dwz het Koninklijk Huis dient zich daar verre van te houden.

Als het artikel in Noticias op waarheid berust, is het wachten op iemand die -weer- zijn mond voorbijpraat.

Inmiddels zullen alle betrokkenen ernstig toegesproken zijn om in alle talen te zwijgen. Het Koninklijk Huis heeft er dan een geheim bij.

Indien het bericht onjuist is, dan heeft een gerenommeerd weekblad in Argentinie een blunder begaan.

Berichten: 1.425

Re: Zakgeldbesteding prinses Maxima

Het is wel een groot bedrag - meer dan de helft van haar inkomen dat ze als lid van het koninklijk huis ontvangt. Aangezien alle daden van haar officieel door de regering geschieden kun je het als inmenging in de binnenlandse politieke aangelegenheden van Argentinië beschouwen door de Nederlandse regering.
and theres nothing left worth knowing

And its time you should be going



While you see a chance take it

Berichten: 1.168

Re: Zakgeldbesteding prinses Maxima

Inderdaad, zie mijn startpost. Indien het bericht correct is, is het niet zomaar een gift tbv wat zij ziet als een goed doel. De kardinaal ligt bij voortduren met de regering Kirchner in de clinch.
de grijze muis schreef:.....De Argentijnse journaliste Maria Fernanda Villosio zegt echter over ,,absoluut betrouwbare bronnen’’ te beschikken bij het aartsbisschoppelijk paleis in Buenos Aires. Kardinaal Jorge Bergoglio (72) heeft een eigen televisiezender voor ’ethisch verantwoord’ nieuws. Hij wil het bereik daarvan vanaf mei of juni via de satelliet vergroten en heeft herhaaldelijk om hulp gebeden.



"Volgens Noticias zijn de gebeden verhoord met een ’geheime gift uit Nederland’, die vorige week tijdens het werkbezoek van Máxima aan haar geboorteland is beklonken. ,,Officieel wil niemand zeggen dat het geld afkomstig is van prinses Máxima, maar mijn bronnen bevestigen het’’, aldus Villosio. ....

Villosio weet niet waarom de prinses het grootste deel van haar inkomen zou hebben geschonken aan de Argentijnse prelaat. De gift ligt gevoelig in Argentinië. De kardinaal is geen vriend van president Cristina Fernández Kirchner en die zou aanstoot kunnen nemen aan de bemoeienis van Máxima. ,,Er kan een diplomatiek schandaal ontstaan met Nederland’’, meent Noticias.

"Dat is ook precies de reden waarom aan het Noordeinde in Den Haag, waar Máxima kantoor houdt, eveneens op basis van anonimiteit stellig wordt gezegd dat het bericht ’onzin’ is. ,,Als Máxima dit zou doen of zou hebben gedaan, moet de premier binnen vijf minuten na het bekend worden daarvan opdraven in de Kamer en is er een rel. Ook al staat het haar net als iedere andere Nederlander vrij haar geld te besteden zoals ze zelf wil.’’

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Zakgeldbesteding prinses Maxima

.... Aangezien alle daden van haar officieel door de regering geschieden ...
Waarom is dit zo? Het is toch haar eigen inkomen? Ze heeft het niet in naam der Nederlandse staat gedaan?
..kun je het als inmenging in de binnenlandse politieke aangelegenheden van Argentinië beschouwen door de Nederlandse regering.
Ik wil best geloven dat de aartsbisschop in een katholiek veel macht heeft. De aartsbisschop in Nederland heeft ook redelijk macht. Maar het gaat een beetje ver om dan te zeggen dat een gift voor een nieuwskanaal het inmengen in de politieke regering van dat land is?

Stel dat de oppositie in dat land geld aan het inzamelen was voor een nieuwskanaal, had het dan wel gemogen? Had het wel gemogen als het geen aartsbisschop was?

Reageer