lekkende batterij

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

lekkende batterij

hallo allemaal... mijn naam is Riet... vandaag ging ik mijn kamer opruimen... ik pakte mijn afstandbesdiening van mijn radio op en er lag allemaal vloeistof op... ik vroeg me af wat het was... toen ik het klepje opende zag ik dat het uit de batterij kwam... het was doorzichtig vloeibaar spul.... dit is op mijn huid gekomen... nu vroeg ik me af of dit ernstige gevolgen kan hebben?

alsvast hardstikke bedankt!!

groetjes,

Riet

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: lekkende batterij

Als het een "gewone"batterij is, dan is het een mengsel van salmiakzout, zinkchloride en eventueel roest. Kan door de roest nare vlekken geven, maar kan verder weinig kwaad. Wel even van je huid afspoelen natuurlijk

Alkalinebatterijen bevatten een inhoud die een beetje bijtend kan zijn. Ook hier: gewoon spoelen met water.

Berichten: 10

Re: lekkende batterij

JanMeut schreef:Als het een "gewone"batterij is, dan is het een mengsel van salmiakzout, zinkchloride en eventueel roest. Kan door de roest nare vlekken geven, maar kan verder weinig kwaad. Wel even van je huid afspoelen natuurlijk

Alkalinebatterijen bevatten een inhoud die een beetje bijtend kan zijn. Ook hier: gewoon spoelen met water.
Wat versta jij dan onder "gewone" batterijen? Ik vind alkalinebatterijen "gewone" batterijen...

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: lekkende batterij

De gewonen huis-tuin-en keuken batterijen zullen geen schadelijke gevolgen hebben. Ga maar na: heb je er last van gehad? (hoogstens een beetje geirriteerd)

Ik denk dat een Nikkel-cadmium batterij oid werd bedoeld.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: lekkende batterij

Wat versta jij dan onder "gewone" batterijen? Ik vind alkalinebatterijen "gewone" batterijen...


Onder "gewone" batterij versta ik bruinsteen/zink cellen en batterijen. Deze zijn nog steeds een stuk goedkoper dan alkaline batterijen en worden daarom meer gebruikt. Als een batterij een alkalinebatterij is dan staat het er meestal op, ik ben nog geen bruinsteen/zink batterij tegengekomen waar op staat dat het een bruinsteen/zink batterij is.

Reageer