Wat zijn de mogelijkheden met wiskunde?

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Wat zijn de mogelijkheden met wiskunde?

Hallo,

ik zou graag willen weten, wat voor een beroepen er zijn waar je erg veel wiskunde nodig hebt. Ik zat eerst te denken aan programeur, omdat ik ook erg veel met de computer werk en programmeeren erg leuk vind, maar ik ben niet zo goed in niet exacte vakken, en omdat programmeren toch veel met (computer)talen werken is... Ik vind natuurkunde ook leuk, dus misschien is hier een combi in?

MVG Berry

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Wat zijn de mogelijkheden met wiskunde?

Dan zouden we eerst moeten weten welk niveau van wiskunde je hebt/wil doen. Dan kunnen we meer gerichte beroepen noemen.

Re: Wat zijn de mogelijkheden met wiskunde?

Ow ja sorry das dom van mij :shock:

Ik doe HAVO, Natuur en Techniek, met als keuzevak Biologie.

Re: Wat zijn de mogelijkheden met wiskunde?

een leraar worden? kan ook,,

of bijv. één jaar leraaropleiding en daarna doorstromen naar universiteit, en dan een leuke opleiding kiezen met veel wiskunde.

kijk op de site van de hogescholen..

meestal kun je direct mailen met de decanen van die scholen

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Wat zijn de mogelijkheden met wiskunde?

Op een HBO kun je met wiskunde alleen maar leraar worden. Je kunt na HBO natuurlijk wel doorstromen naar een Master-opleiding aan de universiteit. Masters van Wiskunde zijn erg gevraagd, er is een tekort aan afgestudeerde wis-, natuur-, en scheikundigen.

Berichten: 73

Re: Wat zijn de mogelijkheden met wiskunde?

Maar ik zou niet weten waarom de niet exacte vakken een belemmering zouden zijn om informatica te gaan studeren. Exacter kan bijna niet... Ok de programmeer talen zijn natuurlijk in het engels, maar of je deze commando's nou in het nederlands of in het engels moet leren. Je hebt ze zo onder de knie.

Re: Wat zijn de mogelijkheden met wiskunde?

Ja ik snap wel dat je ze zo leert Pietje, maar als ik bv. bij de Hogeschool van Utrecht kijk, heb je volgens hun bij de informatica geen NT of NG nodig maar kan het ook met CM en EM... :shock:

Daar trek ik dus die conclusie uit...

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Wat zijn de mogelijkheden met wiskunde?

je zal nooit slechter worden van de exacte vakken. het lijkt me dat je er alleen maar voordeel van zal hebben. :shock:
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Wat zijn de mogelijkheden met wiskunde?

Nou ben ik geen expert in programmeren ofzo, maar wat ik ervan weet heb je eigenlijk weinig engels nodig. Het is wat Pietje zegt, vaak worden er afkortingen, codes ed. gebruikt. Zelden gewoon hele zinnen engels waar je op de tijd waarin de zin staat moet letten enzo.

Re: Wat zijn de mogelijkheden met wiskunde?

ja ik ben niet gek ofzo ;)

ik programmeer nu ook, dus ik weet wel wat programmeren is. Ik vind het ook vrij exact, maar het staat toch echt in het boekje van de Hogeschool van Utrecht :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Wat zijn de mogelijkheden met wiskunde?

Ik denk dat alleen het feit dat de studie ook toegankelijk is voor mensen met CM en EM niet betekent dat er meer talen inzitten. Als je hierover zekerheid wilt hebben moet je een berichtje sturen naar de betreffende hogeschool.

Reageer