Een texture die herhalend bij een vlak wordt gebruikt vertoond snel lijnvorming die zeer lelijk is.
Men moet voor zulke texturen een editor hebben die doorlopend werkt (begin en einde zijn verbonden)
(Ook boven en beneden zijn verbonden.
Dat betekent dat de texture geen middelpunt heeft.
Als men dan zon texture opbouwd kan men een egaal vlak ermee maken.
In Trainz (treinsimulator) dowloads kan men zeer veel texturen van 100 bij 100 pixels aantreffen.
Als men een texture nodig heeft voor een stukje kan men een digitale foto bewerken, knippen e.d..
Ook kan men soms fotos hutselen , special effects, met bepaalde programma's om bepaalde texture structuren te bekomen.
IK heb dit ook toegepast bij Trainz.
Men kan een foto van lucht nemen en dan deze hutselen etc om een texture met veel wit en blauw te bekomen.
Momenteel neem ik veel digitale fotos van muren, rotswandjes, dijkwanden, stenen, zandgrond, straat e.d. om texture te kunnen maken voor een game.
Met wat fotobewerking en een goede bibliotheek aan fotos kan men aardig ver komen.
Men kan op internet ook een hoop fotos aantreffen maar men moet uitgaan van een goede kwaliteit om een goede texture te maken.
Een mix van slechte kwaliteit en goede kwaliteit zal men terug zien in het spel.
En durf te experimenteren met kleur, helderheid, kleurverandering etc.
Maar bij Trainz van Auran kan men zeer vele goede vinden.
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.