Oude beschavingen

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Oude beschavingen

Ik reageerde op de post boven de mijne (anders zou ik quoten of een @reply gebruiken). Verder staat er één typfout in, maar is het m.i. zo duidelijk als wat. Lees het nog eens en stel gerichte vragen als er onduidelijkheden zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 270

Re: Oude beschavingen

Ik reageerde op de post boven de mijne (anders zou ik quoten of een @reply gebruiken). Verder staat er één typfout in, maar is het m.i. zo duidelijk als wat. Lees het nog eens en stel gerichte vragen als er onduidelijkheden zijn.
Volgens mij wilde die TS met dat argument niet zijn of mijn theorie verdedigen. Volgens mij wilde hij er meer mee aangeven dat je altijd open-minded moet zijn, en niet te makkelijk moet oordelen (zeggen dat het vergezocht is of grappig... Dat zijn immers subjectieve begrippen). En hij heeft een goed punt wanneer hij aangeeft dat de mensheid hier al vaak mee in de fout is gegaan, dus dat we daarvoor alert moeten zijn.

Echter vind ik dit geen reden om mijn danwel zijn theorie met de crackpotindex in verband te brengen (nog los van de wetenschappelijke hoogwaardigheid van die crackpotindex).

Ik moet zeggen dat de argumenten van 'waanzin' betreffende de bouwstenen wel overtuigend genoeg zijn om die theorie van de hand te doen.

Het valt me wel op hoe weinig kritiek er verder is gekomen.
Niemand is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Oude beschavingen

Volgens mij wilde die TS met dat argument niet zijn of mijn theorie verdedigen. Volgens mij wilde hij er meer mee aangeven dat je altijd open-minded moet zijn, en niet te makkelijk moet oordelen (zeggen dat het vergezocht is of grappig... Dat zijn immers subjectieve begrippen).
In dat geval is het geen argument, maar een redundante opmerking. Ik geloof dit echter niet, ik heb dat het wel degelijk als verdediging bedoeld was. En vermits anderen die indruk evengoed kunnen krijgen, is het denk ik wel goed dat we dit even aangeven.

Maar goed, we gaan off-topic zo, dus laten we er maar over ophouden.

Berichten: 300

Re: Oude beschavingen

nog eens een raectie ontopic ;)

nog een ander intersante oude beschaving gevond aan gezien de TS toch vroeg naar oude beschavingen waar niet veel van geweten is ik weet niet eens of ze een naam hebben maar ze leefde in europa in een gebiede van Slowakije tot West-Duitsland en zoude de oudste beschaving zijn van europa periode 4800-4600 VC waarom ze zo"n kort periode kennden is niet geweten ze zouwden monumetal bouw werken hebben neer gezet en dus de eerste zij omdat echte doen voor de Sumeriërs een deel van die gebouwen zouw terug gevonden zijn in de buurt van Dresden(duisland) en echter kan ik er weinig van vinden meer dan dit artikel de ondeking word hier in baan brekent genoemd maar het artikle dateerd al van 2005 dus als iemand wat recenter informatie heeft of gewoon meer informatie wil ik het altijd wel weten

Reageer