mensen aub een serieus politiek forum

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter

mensen aub een serieus politiek forum

IK wil het toch over het duidelijk aanwezige allochtonenprobleem hebben. Natuurlijk is de aanleiding het schietincident op de moslimschool. Het is niet de bedoeling hier een racistisch forum van te maken dus mensen doe je best en blijf rationeel nadenken! Wat is de oplossing voor dit probleem in nederland?

frenkel

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: mensen aub een serieus politiek forum

Goed, zullen we weer opniew beginnen? Hou het netjes!

Voortaan dit soort discussies maar in Algemene discussie? Dit is niet echt wetenschap!
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Re: mensen aub een serieus politiek forum

Er staat toch, niet-technisch Forum, daar valt dit dus onder. Frenkel, ik denk dat je helemaal gelijk hebt: Er moet een oplossing komen voor dit bijna onhandelbare probleem.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: mensen aub een serieus politiek forum

er staat: niet technische wetenschap. Wat jullie willen is een discussie!
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: mensen aub een serieus politiek forum

voor eerste dnk ik dat die discussie in België stom is: Ik ben van menig dat als je over hoofddoeken hebt op school dat je er niet die godsdienst bij moet betrekken. Ik de klas geen hoofddeksels punt amen en uit. In de speeltijd wel in de refter gelijk waar in de school doet er niet toe maar in de klas niet. Is een deel van respect tov de leerkracht en is een algemene ongeschreven regel in de school. Als dit zou gebeuren kan er ook beter contact komen tussen allochtoon en niet allochtoon want integratie komt van twee kanten. Wij moeten hen respecteren en zij ons. Als wij een moske binnen gaan moeten we de regels respecteren, als je een japans huis binnen komt doe je je schoenen uit etc etc. Dit is echt respect. Als je dan als allochtone in de klas ons respecteerd dan is er veel meer kans dat dat respect terug komt. Je respecteerd de mensen die jou respecteren.

Vervolgens is het weigeren van het afdoen van een hoofddoek erger voor de allochtone dan dat het voor ons is. Door dit te doen scheiden zich sterk af van de rest van de bevolking. Dit is allerminst bevorderlijk voor de integratie. Om weer te komen in de klas sfeer: Zij mogen hun doek ophouden maar ik mag dan mijn pet niet op (-> irritatie om dat er terecht onrecht is) Mensen met piersings moeten ze ook uitdoen zelfs als is dat deel van hen, meisjes mogen soms niet de rokjes aandoen die ze willen om dat ze geloven in lichte zede :shock: etc etc

Dus raad aan de politiekers stop met zeveren en leer eens om te zeggen zo is het en geen gezever.

In de klas moeten hoofdeksels af van gelijk welke aard ook voor welke reden ook. Geen hoofddeksel punt uit.

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Re: mensen aub een serieus politiek forum

Hallo.....

Als Frenkel de problematiek vanuit een sociaal wetenschappelijke weg wil inslaan moet hij dat zelf weten, op een forum moet je kunnen discussieren of willen jullie hier zo'n gedoe dat elkaaar alleen maar tips geeft.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: mensen aub een serieus politiek forum

Als Frenkel dat wil dan had hij dat wel gemeld in zijn eerste post. En wil je stoppen met vloeken! Ik heb het gehad met die anker!

Nu verder ontopic anders grijp ik weer in. Dit soor dingen horen in feedback! Daar kan je mijn acties ter discussie stellen. Niet hier!
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: mensen aub een serieus politiek forum

Ikzelf heb weinig (lees practisch) geen last met allochtonen. Die hoofddoekenproblematiek vind ik opgeblazen. het idee is mooi, want als ik mij niet vergis staat het niet oorspronkelijk in de koran dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen en er zijn vele moslims die er geen dragen. Maar als ze echt willen dat de moslimmeisjes meer gaan emanciperen, moeten ze zeker niet zo beginnen, want ik vrees dat je het tegenovergestelde effect gaat creeren.

Godsdienstproblematiek zijn altijd zeer moeilijk en kan me best voorstellen dat de moslimgemeenschappen het er niet mee eens zijn dat de regering gaat beslissen over hun gebruiken. In plaats van het verbod zou dus beter zijn een mentaliteitsverandering. Maar dat kost veel meer tijd.

Nog iets dat mij gisteren op het nieuws opviel: in afganisthan was er een zangeres zonder burka op TV gekomen. wat op zich voor zo'n land prachtig is, daarna is het verbod opnieuw ingevoer dat vrouwen niet op Tv mogen komen. Een oudere afganistaan antwoordde daarop dat het in de koran staat dat de vrouwen niet op TV mogen komen. Op zo'n moment vraag ik me echt af wanneer die pcies geschreven is.

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: mensen aub een serieus politiek forum

Het is niet moeilijk om te lezen wat je wil.

Trouwens wel cool hoe de koran eigenlijk is geschreven. Een echte aanrader om in een woestijn te over leven!

Hij zit vol met goede wijzen om te leven in een woestijn en in harmonie met anderen (echt geen gezever oorlog is uit den boze en dus zeker intifadas) Die sluier was dus ook in feite een goede manier om de vrouwen te beschermen, net als verbod op varkens vlees nuttig was omdat varkens vlees een van de gevaarlijkste vleessoorten is, voor ziektes ed (vandaar eet nooit slecht gebakken varkens vlees) Alcohol bevorderd vocht verlies etc etc

Echt mega tof boekje dat zoals alle dingen verkeerd wordt geïnterpreteerd. Net zoals de bijbel. Ga eens naar een kluklux clan pagina of zoek een anti homo site op en ze smijten met de bijbelse paragrafen tegen je hoofd. Kwestie van lezen wat je wil en niet snappen hoe je de bijbel of Koran moet lezen. Juist hetzelfde als dat we een werk van shakespear maar echt kunnen waarderen als je het leest met de geest van die periode.

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Gebruikersavatar
Berichten: 581

Re: mensen aub een serieus politiek forum

Geheel en al met je eens Xp..

Ik heb een tijd lang discussie gevoerd met een Marrokaanse jongen bij mij op de uni, en ben toen veel te weten gekomen over de Islam en de Koran.. Hoewel onze meningen over godsdienst sterk uiteenliepen heb ik toch respect gekregen voor zijn religie, en vooral ook voor de wijsheden (ook op wetenschappelijk gebied) in het boek..

Ik vind het belachelijk dat Islamitische meisjes hun hoofddoek af moeten in de klas.. Juist in dit land waar vrijheid van religie en vrijheid van meningsuiting zo centraal staan.. Naar mijn idee is het gewoon weer een punt waar lekker op gezeken kan worden.. Ik bedoel, wat kan mij het nou eigenlijk boeien of iemand anders al dan niet een hoofddeksel op heeft?
De kortste weg tussen twee punten is nooit een rechte lijn...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: mensen aub een serieus politiek forum

daar zit nu net het probleem met die hoofddoek: petten worden verboden en moet je afzetten in de klas, hoofddoeken niet.

Ik denk dat er voor dit probleem een goede oplossing bestaat: gewoon het verbod op hoofddeksels in de klas afzeggen. En er een beleefdheidsregel van maken in het geval van petten en hoeden.

Re: mensen aub een serieus politiek forum

Katholieke lopen met kruiskettinkjes en moslims lopen met hoofddoekjes, het is iets wat bij de godsdienst hoort en niet te verbieden is. Dat moeten wij maar accepteren!

Je kan wel weer zien dat de regering gewoon lomp is door te denken dat hoofddoekjes de intergratie tegenhouden!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: mensen aub een serieus politiek forum

de regering heeft wel echter een punt: moslimmeisjes moeten meer geemancipeerd worden. ze worden door hun geloof veel te veel onderdrukt. En ik begrijp zeker dat ze dat willen, maar dan moeten ze de mentaliteit van zowel de meisjes als de jongens veranderen.

Van mij mogen ze de hoofddoek en alle andere hoofddeksel verbieden in scholen, maar dan moet het inderdaad geen geloofssymbool zijn en dat is het nu wel (alhoewel er reeds moslimmeisjes zijn uit gematigd moslimgezinnen die geen hoofddoek meer dragen :shock: )

hopelijk komt er wat goed uit het debat dat ze erover gaan houden!

Re: mensen aub een serieus politiek forum

de regering heeft wel echter een punt: moslimmeisjes moeten meer geemancipeerd worden. ze worden door hun geloof veel te veel onderdrukt. En ik begrijp zeker dat ze dat willen, maar dan moeten ze de mentaliteit van zowel de meisjes als de jongens veranderen.
Ben je wel is in Turkije geweest, moet je is doen, das het perfecte voorbeeld van een westerse samenleving met een Islamitisch geloof. Daar lopen de vrouwen gewoon in bikini's rond.

Bron: Turken bij mij op het werk.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: mensen aub een serieus politiek forum

ben spijtig genoeg nog niet in turkije geweest.

Maar in marokko (een vriendin van mijn zus is marokaanse en gaat af en toe naar marokka naar haar oma) moeten vrouwen wel gesluierd over straat. Binnenshuis gaat de sluier wel af, maar in het openbaar op.

Het heeft dus te maken met de mentaliteit van de mensen en zeker in hoe verre ze gelovig zijn en welk (onder)geloof hun land heeft (geen idee hoe ik het anders moet uitdrukken)

maar het bewijst wel dat het geen echt geloofsgebruik is dat vrouwen gesluierd moeten zijn van hun heilig boek.

Reageer