batchdestillatie uitvoeren

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 19

batchdestillatie uitvoeren

Hoi,
 
ik wend mij tot jullie omdat ik het niet gevonden krijg.
ik ben op zoek naar een systeem waarmee ik thinner terug kan winnen. iets met een inhoud van ongeveer 25 liter. Ik heb op allerlei termen gezocht maar ik kom nergens tegen wat ik zoek. 1 bedrijf heeft een offerte gestuurd maar ik sloeg stijl achterover wat daar de kosten zijn (4000,00 voor iin 10l apparaat). heeft iemand van jullie de kennis en ervaring met zulke regeneratoren? en of er ergens misschien 2e handse te vinden zijn? of een goedkopere oplossing.
 
mvg,
 
Rudi

Gebruikersavatar
Berichten: 1.253

Re: batchdestillatie uitvoeren

Ga ik een hele raar vraag stellen: waaruit moet die Thinner terug gewonnen worden?? Als het zout is, dan zou ik zeggen: filtreren.
 
Want in veel gevallen kan bijvoorbeeld de Brouwmarkt je misschien verder helpen.
 
Wdeb
Is liefde Chemie? ...In elk geval is Chemie wel bijna liefde.

Berichten: 19

Re: batchdestillatie uitvoeren

Excuus voor het late antwoord.
Wij gebruiken de thinner om borstels die bij ons in de productie gebruikt worden schoon te maken van olie en beitsresten.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: batchdestillatie uitvoeren

Destillatie van organische brandbare stoffen is volgens mij niet de core competence van het bedrijf waar je dit wilt doen. Is het niet verstandiger om dit uit te besteden aan een bedrijf dat dit al veilig kan?

Berichten: 460

Re: batchdestillatie uitvoeren

Je zoekt dus zoiets als een filmverdamper, of klein destillatietorentje. Ik vind 4000 euro voor 10 L een heel redelijk prijsje. De meeste labapparatuur is flink duur, en het lijkt me niet gauw rendabel om iets simpels als een oplosmiddel terug te gaan winnen. (als ik begrijp dat je het batchgewijs met maar enkele liters wil doen, je kan van het het energieverbruik + investering heel wat litertje thinner kopen.).

Berichten: 19

Re: batchdestillatie uitvoeren

4k is ook niet heel gek, het probleem is dat het bedrijf waar ik werk niet gewend is aan labprijzen :-) maar op dit moment lijkt het of we in 2 jaar de investering eruit hebben, aangezien dat een apparaat eigenlijk geen bewegende onderdelen heeft en misschien wel minimaal 10 jaar mee kan gaan, lijkt het me geen gekke investering.

Reageer