Haai op het strand.

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 4.320

Haai op het strand.

Al aardig wat jaren zag ik een Docu ik dacht op Arte maar daar ben ik me niet zeker van, die over haaien ging.

Daar hoorde ik een merkwaardig verhaal:
Een man liep op het strand vrij dicht langs de waterlijn.
Plots schoot uit het water een haai die fel naar hem hapte een stuk het strand schoof en weer het water in schoof.

Als het op een Pulp zender als History Channel was uitgezonden had ik er om moeten lachen maar dit was een serieuze zender met en serieuze Docu.

Ik ben echter nooit echt overtuigd geraakt van het verhaal.
Kent iemand ook zo'n melding, of was deze uniek?

Blijft vreemd omdat haaien helemaal niet vaak mensen aanvallen.

Misschien was het een gestrande haai die nog net weer in het water wist te komen?

PS.
Van de Catfish heb ik ook wel eens de bewering gehoord dat hij wel eens korte stukjes over land gaat.

Gebruikersavatar
Berichten: 343

Re: Haai op het strand.

Het lijkt me heel sterk dat haaien op het strand kunnen manoeuvreren, zie ook deze video:

https://www.usatoday.com/videos/news/ha ... 413340001/

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.992

Re: Haai op het strand.

Van haaien weet ik het niet, orka's doen het in ieder geval wel. YouTube

Gebruikersavatar
Berichten: 343

Re: Haai op het strand.

Ok, maar de Orka's gaan hier niet helemaal het strand op, ze blijven grotendeels onderwater. Dus als je helemaal op het droge staat lijkt het me een sterk verhaal (temeer omdat ik denk dat een haai je dan helemaal niet kan zien). Als hij tot zeg z'n knieën oid in het water stond kan ik me er iets bij voorstellen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 9.992

Re: Haai op het strand.

Volgens mij heb ik ook wel filmpjes gezien waarbij ze in ieder geval nog een stuk verder het strand op kwamen. Ik heb maar kort gezocht.

Gebruikersavatar
Berichten: 343

Re: Haai op het strand.

Ok, Zie hier een verhaal van het strand in Boa Viagem (Brazillie) waar een vrouw is aangevallen toen ze in ongeveer een meter diep water stond:

"
Rob Sawers of the BBC wrote: Boa Viagem is so dangerous that lifeguards no longer train on the beach itself. "We used to swim 40 meters out into the water. Now we swim laps in a pool." Lifeguard Edmir Nicacio Lopes Junior was just steps away when a woman was attacked. "I was walking down the beach and saw her wading in about one metre (three feet) of water. In our training, we are told that at that depth people are not at risk. So I kept walking." [Source: Rob Sawers BBC, September 27, 2012]

“Seconds later, a bull shark attacked the woman, biting off her right buttock and half of her left buttock. Fortunately, the attack happened directly opposite a hospital so she was treated immediately and survived. The next day, another person was attacked on the same beach. They also survived.
"

Het lijkt me nog steeds sterk dat als je niet in het water ben je ook in gevaar bent.

Berichten: 866

Re: Haai op het strand.

de waterlijn kan met de branding en de golven flink variëren
haaien kunnen niet uit het water maar op bepaalde kusten wel even droogvallen en met de volgende golf weer terug het water in.

Berichten: 405

Re: Haai op het strand.

Ik heb beelden gezien van orka's die in maar een heel klein beetje water konden zwemmen en dieren bij de waterlijn aanvallen. Ze kunnen ook pinguïns van een ijsschots af happen.
Dus het zou een orka geweest kunnen zijn. Haaien moeten blijven zwemmen om te ademen. Het lijkt me sterk dat die vrijwillig het strand op komen. Maar ze kunnen wel in ondiep water zwemmen.

Op youtube gezocht naar shark attack on beach maar alleen dingen in het water gezien. Soms wel heel dicht bij de kant.

Dit zijn beelden van orka's. Niet echt op het strand maar het scheelt niet veel.

Berichten: 405

Re: Haai op het strand.

Deze lijkt wel even op het droge te liggen

Gebruikersavatar
Berichten: 4.320

Re: Haai op het strand.

boertje125 schreef: di 05 mar 2024, 20:03 de waterlijn kan met de branding en de golven flink variëren
haaien kunnen niet uit het water maar op bepaalde kusten wel even droogvallen en met de volgende golf weer terug het water in.
Zoiets zal deze persoon wel gebeurd zijn, het gaat snel met daarnaast de schrik die de verbeelding versterkt.

----------------------------

Allemaal bedankt voor de informatie.

Berichten: 866

Re: Haai op het strand.

denk het ook.
mischien iets te veel sharknado films gezien

Reageer