Wat is "Sleep disorder" eigenlijk?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 198

Wat is "Sleep disorder" eigenlijk?

Wat is "Sleep disorder" eigenlijk? :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 220

Re: Wat is "Sleep disorder" eigenlijk?

Ik dacht gewoon dat je veel moeite hebt met in slaap komen en in slaap te blijven (dat je van het kleinste geluidje wakker word) Maar misschien ook wel dat je niet durft te slapen, door nachtmerries ofzo.

ik gok wat...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.259

Re: Wat is "Sleep disorder" eigenlijk?

Sleep disorder is een verzamelnaam voor abnormaal slaapgedrag. Chronisch slaaptekort, insomnia, of heel licht of extreem diep slapen valt onder deze noemer.
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.560

Re: Wat is "Sleep disorder" eigenlijk?

narcolepsie valt daar ook onder. Dat lijkt me dus een echt verveldende stoornis.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 119

Re: Wat is "Sleep disorder" eigenlijk?

Lijkt mij inderdaad ook een hele vervelende stoornis; zomaar opeens in slaap vallen. Ik denk dat je al voorbijganger schrikt als dit opeens gebeurd, vooral omdat je het niet verwacht.

Maar er zijn medicijnen voor zeggen ze...Maar dan nog lijkt het me heel vervelend

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Wat is "Sleep disorder" eigenlijk?

Op mijn werk werkt iemand met narcoleptie. Meestal voelt ze het aankomen en gaat ze ergens zitten of liggen waar mensen zijn om haar in de gaten te houden. Ze neemt dan een stabiele houding aan, zodat ze niet kan vallen of van een tafel schieten wanneer ze in slaap valt. Zo verschrikkelijk plots is het dus niet - of in ieder geval niet voor haar.

Als ze eenmaal slaapt, is het verschrikkelijk lastig om haar wakker te maken (NIET DOEN!) en al krijg je haar wakker, valt ze even later weer in slaap. Ze slaapt net zo lang/vaak tot ze uit zichzelf wakker wordt..
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 119

Re: Wat is "Sleep disorder" eigenlijk?

Maar het lijkt mij toch best gevaarlijk als je dat op je werk krijgt! Ja ligt eraan wat voor werk je doet en of je het voelt aan of komen ja of nee.

Er zijn toch ook medicijnen tegen of niet? Of helpt dat maar tot een bepaalde hoogte?

Greets Angeltje

Reageer