Foute tijd

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.296

Re: Foute tijd

Kortom, die DST-auto werkt niet, of werkt mogelijk zelfs verkeerd, dat weet ik uit bovenstaande ervaringen nog iet met zekerheid te concluderen.


Bij mij werkt het in elk geval niet zoals je intuïtief (gezien de benaming automatisch) zou verwachten. Dat het keuzevakje zomer/wintertijd aan/uit verdwijnt zodra je DST auto áánvinkt is lullig, want dan kán je daar vervolgens niks meer kiezen als een en ander nog niet in orde is.


Wat ik mij nu afvraag is of ik met een aangevinkte zomer/wintertijd aan/uit en die dst uitgevinkt zometeen eind oktober automatisch naar wintertijd ga.


Mijn instellingen waren vóór deze discussie beide áán, en ik kan me niet herinneren afgelopen voorjaar last gehad te hebben. Ook geen idee meer óf ik dit wel zelf heb ingesteld, en zo ja wanneer (gelijk bij het begin van INvision al, of mogelijk nogmaals na de update vorig jaar).
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 17.663

Re: Foute tijd

Om vast 1 ding uit te sluiten: het ligt niet aan de eigen computers van de gebruikers. Het is een combinatie van instellingen op het forum en de server van WSF.


Ik heb even een nieuwe registratie gedaan, en het vinkje "staat zomer/wintertijd aan/uit" stond uit. Dit is denk ik een probleem bij het automatisch detecteren van de zomertijd van het gehele board: die denkt blijkbaar dat het nu geen zomertijd is, terwijl dat wel het geval is.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.576

Re: Foute tijd

Er is kennelijk nog steeds een probleem met de DST checkbox, voor sommige gebruikers met Internet Explorer. Ondanks een permanent aangevinkte DST-checkbox bleef de klok van wetenschapsforum in mijn browser zomertijd aanwijzen, in de afgelopen weken na het einde van de zomertijd. Deze forumklokafwijking bestond alleen in Internet Explorer op mijn computer, en niet in Firefox op mijn computer. Ik heb het nu kunnen oplossen door de DST-checkbox uit te vinken en daarna weer aan te vinken.


Zou de omschrijving van die checkbox misschien veranderd kunnen worden? Het is voor domme gebruikers zoals ik een onbekende afkorting.

Reageer