mensen aub een serieus politiek forum

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 8.560

Re: mensen aub een serieus politiek forum

het is hypocriet om te zeggen dat heft voorval op het Terra College komt door de cultuur van deze jongen. In Turkije hebben leraren de grootste aanzien. Dit komt door de Attatürk.

Deze problemen doen zich ook voor op andere scholen waar er wordt geschoten door autochtone jongeren. ik denk dus dat het niet zozeer een intergratie probleem is, maar dat het een westers probleem is; leerlingen hebben geen respect meer voor hun leraren. tenzij dit veranderd zullen deze problemen zich voor blijven doen.

:shock: :?:
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: mensen aub een serieus politiek forum

dom voorbeeld maar colombine was niet door vreemden gedecimeerd....
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: mensen aub een serieus politiek forum

Inderdaad, de maatschappij is hier aan debet.

Zachte straffen, wapens en drugs vrij te verkrijgen, bezuinigingen op onderwijs, geen ruimte voor speciale gevallen. Daar zou ook eens naar gekeken kunnen worden.

Een school moet een drugs en wapen vrije zone worden. Ieders die dat breekt moet harder worden gestraft dan als hij op een andere plaats wordt opgepakt.

Gebruikersavatar
Berichten: 481

Re: mensen aub een serieus politiek forum

Volgens mij vergeten we individualisering, mijn dingen zijn belangrijker dan de jouwe, en als je de ander een pootje kunt lichten moet je het niet laten. Kijk maar naar beursfraude ect. of onrechtmatig verkregen software,.......... al met al kun je zeggen dat de ander meer tot last is.
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: mensen aub een serieus politiek forum

Ik heb een voorstel. De samenleving is inderdaad de plaats waar men de oorzaak moet zoeken, maar wat precies is de oorzaak? Op dit vlak heb ik enkele statements.

De westerse cultuur kampt met een tekort aan repsect. Een mense leven is niet zo veel meer waard. Elke dag sterven er toch bij een of andere ramp in een of ander oorlog.

Geweld op tv, het nieuws en games maken ons minder gevoelig voor een mense leven. Weeral doden vandaag in een of ander land.

Wat denken jullie?
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Gebruikersavatar
Berichten: 481

Re: mensen aub een serieus politiek forum

Sja,.............. mee eens.

Wat nu?! :shock:

Misschien zou het opwarmen v.d. Aarde en uitsterven van diersoorten ect. toch nog een goed effect kunnen hebben? Ik denk nl. niet dat die saamhoorigheids verlies nog te keren is,............... :?:
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: mensen aub een serieus politiek forum

juist koppen gezien(wel eigenlijk gistern) Het ging over een Belgische jongen in het ASO,latijn dacht ik, die zijn leerkracht 13 keer ofzo gestoken heeft met een vlindermes omdat hij niet naar het toilet mocht.

Ik neem aan dat alle cliches nu door broken zijn?

xd

De reden die zij gaf(jup heeft het overleefd) was dat hij geen weg kon met zijn zelf, dat het probleem daar zat en zich gewoon op haar uite.
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: mensen aub een serieus politiek forum

zeer spijtig geval. Maar ben "blij" dat het hier om iemand ging van ASO. zodat eindelijk de mensen met hun vooroordelen over BSO of sociaal minder gestelden eens stilletjes aan kunnen vervagen.

gelukkig heeft die juf het overleefd!

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: mensen aub een serieus politiek forum

ze kan wel geen tieners meer zien zonder schrik te hebben en ze zit altijd met rug naar de muur.... :shock:
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: mensen aub een serieus politiek forum

oei dat is wat minder. Hopleijk raakt ze van die angsten af door een goede psychologische begeleiding!

Re: mensen aub een serieus politiek forum

Hm ik denk niet dat zo iemand ooit nog met een gerust hart kan lesgeven, dus die zal wel niet lang meer in het vak blijven :shock:

Om op hoofddoekjes terug te komen; ik denk dat het het beste is als alle geloofsuitingen (Christelijk, Islamitisch, etc) op school verboden worden. Op naar een atheistische maatschappij....

Ik weet niet of jullie erop gelet hebben, maar godsdienst is de hoofdrede geweest voor velen oorlogen en ellende...(vb: , Godsdienst oorlogen; kruistochten, djihads, Terrorisme, Paus tegen condooms in Afrika).

Wie weet krijgt men daarna in deze wereld ook weer meer respect voor elkaar, zonder deze (onnodige, want zeg nou zelf, hoeveel is godsdienst jouw waard tov een wereld zonder al die ellende die erbijhoort?) ellende.

Overigens denk ik dat die schiet en steekpartijen op scholen duidelijk het gevolg zijn van de sociale omgeving (opvoeding, omgang thuis) en niet speciaal de godsdienst. Note: Vader van die murat had zelf 2 moorden op zijn geweten, moet je nagaan met wat voor ideeen die murat waarschijnlijk mee is opgevoed.

Deze sociale omgeving verbetert waarschijjnlijk ook als iedereen atheistisch(minder tegenstellingen en dingen om op af te geven) is. Hier moet met gewoon langzaam naar toe werken, hoewel dit waarschijnlijk pas heel laat gaat lukken... :?:

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: mensen aub een serieus politiek forum

1) Je bent of je bent niet agressief. Omgeving kan dit dempen of versterken maar volgens mij moet je het wel in je hebben.

2) Geloof is een van de menings verschillen tussen mensen, neem dit weg en andere verchillen worden uitgevochten.
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Gebruikersavatar
Berichten: 8.560

Re: mensen aub een serieus politiek forum

in een democratie is het toch zeer belangrijk om zelf je mening te kunnen uiten. Je geloof beleiden is hier een belangrijk onderdeel van. als dit niet meer zou mogen, ook niet op school of ergens anders, dan vraag ik me af wat de democratie nog voorsteld.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 481

Re: mensen aub een serieus politiek forum

Ik had altijd nog het idee dat de scheiding van kerk en staat een goed ding is, .......... Geloof beleidt je niet met een hoofdoekje, cappeltje, kruisje of wat dan ook lijkt me, geloof beleidt je volgens mij door vanuit je geloofsovertuiging te leven.
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

Re: mensen aub een serieus politiek forum

Xp, Heb je de Koran gelezen? Ik ben minstens halverwege en heb nog helemaal geen tips gezien over hoe je in de woestijn moet overleven. Alles wat erin over vrouwen heb gelezen (tot nu toe) is na mijn mening niet te pruimen en...na ja, ik kan gewoon niet zeggen dat ik het op welk gebied dan ook een inspirerend boek vind. Als je alle dubbele zinnen eruit zou laten houd je zowiezo bijna niets over en de rest is nogal negatief. Hel en verdoemenis enzo, het lijkt waarschijnlijk erg op de bijbel. En er staan echt wel een hoop agresieve en intollerante zaken in, een manga-tekenfilm is er niks bij. Maar goed, niemand zit waarschijnlijk hier op een boekrecentie van mij te wachten en misschien kun je er inderdaad inlezen wat je maar wilt. Maar dan zouden mensen er beter aan doen om religieuze boeken te zien als een spiegel en niet als een leiddraad.

Ik denk dat de jongen die zijn leraar vermoorde een optelsom van zijn omgeving, cultuur, gezin, vrienden, omstandigheden en ja zeker, ook wel degelijk zijn geloof is. Maar daar moet eigenlijk niet zo moelijk over gedaan worden. Iedereen moet zich gewoon aan dezelfde plichten en regels houden. Hoofddoekjes hoeven van mij niet maar kruisjes en dergelijke ook niet. Soms mogen mensen ook wel duidelijk maken wat ze gemeen hebben inplaats van wat ze afscheid van de rest.

Reageer