Gevolgen wel of niet vaccineren. (Vraag naar bronnen geen conclusies).

Moderator: ArcherBarry

Berichten: 9

Gevolgen wel of niet vaccineren. (Vraag naar bronnen geen conclusies).

Wat zijn de gevolgen van wel of niet laten vaccineren.Waar moet ik op Letten bij mijn keuze?Ik ben op zoek naar bronnen,significante onderzoeksresultaten zonder conclusies.

Berichten: 9

Re: Gevolgen wel of niet vaccineren. (Vraag naar bronnen geen conclusies).

Het zou fijn zijn als het uit onafhankelijk onderzoek is.

Gebruikersavatar
Berichten: 467

Re: Gevolgen wel of niet vaccineren. (Vraag naar bronnen geen conclusies).

Onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek zonder conclusies....dat bestaat volgens mij niet. Want dan is het een zooi data zonder interpretatie.

Berichten: 9

Re: Gevolgen wel of niet vaccineren. (Vraag naar bronnen geen conclusies).

Onderzoeker Trekt altijd zijn conclusie op zijn data klopt. Ik doel meer op conclusies van derde.Kan het niet veranderen.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.560

Re: Gevolgen wel of niet vaccineren. (Vraag naar bronnen geen conclusies).

Waarom zouden conclusies van derden uberhaupt worden meegenomen in een onderzoek. Het onderzoek staat op zich in zoverre dat het in basis natuurlijk gestoeld is op de al bekende literatuur. Bedoel je met conclusies van derden misschien review artikelen? Hiervoor is simpelweg te filteren
 
Kijk bijvoorbeeld voor de aardigheid eens hier: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=vaccination+herd+immunity
Een hele lijst aan onderzoeken die kudde immuniteit onderzoeken in verschillende vaccins.
 
Als je iets specifieker bent in waar je naar op zoek bent kunnen we je ook gerichter helpen.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 9

Re: Gevolgen wel of niet vaccineren. (Vraag naar bronnen geen conclusies).

Dank je wel.Ik ben niet thuis in de wetenschap.Ik als ouder vraag me af in hoeverre vaccins werken en in hoeverre mijn kinderen vaccinatie schade op kunnen lopen vanwege de toxische middelen in de vaccins.Er is veel over te lezen,uitleg van medicisch scheikundige,artsen Ect. ik zoek simpelweg zo veel mogelijk informatie met adequate bronvermeldingen. Ik wil feiten, bronnen met wetenschappelijke database zien voordat ik mijn keuze baseer op generaliserende onzinnigheid.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.560

Re: Gevolgen wel of niet vaccineren. (Vraag naar bronnen geen conclusies).

Met alle respect, hoe kan je zonder thuis te zijn in de wetenschap ook maar een begin te kunnen maken met het begrijpen van de de voor en na delen van vaccinatie. De onderzoeken (m.u.v. het in diskrediet geraakte onderzoek van Wakefield) zijn allemaal duidelijk in hun conclusies. De twijfel en onzekerheid die mensen hebben over vaccins zijn gebaseerd op halve waarheden en leugens.
 
Lang verhaal kort, de wetenschappelijke consensus is duidelijk: Vaccins veroorzaken geen enge ziektes maar voorkomen ze juist. Zelfs al zou er een kans zijn dat vaccins zelf schadelijk zijn voor sommige kinderen, dan wegen de voordelen er nog steeds tegen op.
 
Mijn persoonlijke mening: Je kinderen niet laten vaccineren staat bijna gelijk aan kindermishandeling. Ten eerste lopen ze een hoger risico om ziektes op te lopen. Zeker als meerdere mensen dit doen kan dit de dekkingsgraad zodoende doen kelderen dat kudde immuniteit niet meer werkt. Hierdoor lopen kinderen die bijvoorbeeld chemokuren ondergaan of door andere medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden risico.
 
Als je specifieke vragen hebt over specifieke onderzoeken, laat dit dan weten en we kunnen hier specifiek op ingaan. De wetenschappelijke consensus is duidelijk. Het is duidelijk dat je je zorgen maakt om de gezondheid van je kinderen, dat snap ik en dat is je goed recht. Die zorgen moeten ergens vandaan komen. Misschien kunnen we je helpen met het begrijpen van de onderzoeken waardoor jij je zorgen maakt.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 467

Re: Gevolgen wel of niet vaccineren. (Vraag naar bronnen geen conclusies).

Ik wil feiten, bronnen met wetenschappelijke database zien voordat ik mijn keuze baseer op generaliserende onzinnigheid.
Het Rijksvaccinatieprogramma wordt bepaald door de minister van VWS op advies van de Gezondheidsraad. De Gezondheidsraad bestaat uit experts die feiten, bronnen en de hele evidence-base betrekken in hun advies....Is er een reden dat je twijfelt aan de deskundigheid/betrouwbaarheid van de raad en het advies? Veel feitelijke info kun je vinden op de webpagina van het Rijksvaccinatieprogramma. Je kan ook comtact opnemen met het RIVM bij vragen of je vragen gewoon eens aan je huisarts voorleggen.

Berichten: 9

Re: Gevolgen wel of niet vaccineren. (Vraag naar bronnen geen conclusies).

Wouter_Masselink,

Ik heb wetenschappers en artsen in mijn familie en vriendenkring,zij hebben niet alle tijd hiervoor.Wel vragen ze om significante onderzoeksresultaten om het een en ander op een rijtje te zetten.Overgrote deel is er sceptisch over.

Het RIVM spreekt zichzelf continu tegen.

Het zou nog nooit tot overlijden geleid hebben in Nederland terwijl ex directeur RIVM 4 tot 10 per jaar meld.

Het Lareb melde het zelfde maar sinds dit jaar kun je geen inzage meer krijgen.

Daarbij word over kudde immuniteit gesproken.Ook met vaccins kan men deze ziekten oplopen.

Komt de immuniteit daadwerkelijk van de vaccins?Ik heb nl. betrouwbare grafieken gezien waaruit blijkt dat er al een flinke daling in de ziekten zat voordat de eerste vaccin op de markt kwam.Want immuniteit kan ook komen door verbeterd sanitair,hygiëne Ect.? Sars is een ziekte die ook kwam en ging zonder vaccins.Houden vaccins de ziekten niet juist in leven?

Mazelen epidemie op de Bijbelbelt,2 van de 3 waren in het verleden gevaccineerd.Zo zijn er wereldwijd ook in hooggevaccineerde gebieden mazelen epidemieën uitgebroken.En wat met de lange termijn gevolgen?Autopsie in nieuw zeeland (ook daarvan bewijzen) wijst uit naar doodsoorzaak, hersenschade door vaccinatie.Opgehoopt in hersenweefsel zoals eerder gezien bij onderzoek op ratten.Moderne ziekten,steeds meer mensen die aan autisme leiden sinds de komst van vaccinatie.

Ook door experts kunnen fouten gemaakt worden.Kijk maar naar de DAS dochters die onvruchtbaar werden.

Zouden ze evt. fouten bekennen als het miljoenen mensen betreft?

Farmaceutische industrie verdiend er immers op?

Ik weet het dus niet.Ik stel de vaccinatie uit,totdat ik meer weet.Zoek hierbij voor beide kanten.Meningen van andere heb ik niets aan.Heb al ontzettend veel kritiek ontvangen,vaak van mensen die hun huiswerk niet gedaan hebben.

Vandaar dat ik alleen info uit betrouwbare onderzoeken vraag.

Saffon,

De arts van het cb,heeft zelf getwijfeld haar kinderen te vaccineren.Het is dat ze dit werk doet.

Gebruikersavatar
Berichten: 467

Re: Gevolgen wel of niet vaccineren. (Vraag naar bronnen geen conclusies).

En de informatie die je noemt, komt wel allemaal uit betrouwbare bronnen?

Ja, je kan nog steeds ziek worden ook met vaccinatie, maar de reden dat die epidemieen in de Biblebelt voorkwamen ondanks dan 2 op de 3 gevaccineerd was, heeft dus met gebrek aan kudde immuniteit te maken. Je kan alleen immuun zijn als je immuunsysteem met een ziekteverwekker in aanraking is gekomen of na vaccinatie. Je wordt niet immuun van beter sanitair en hygiëne, deze dingen hebben wel invloed op het risico op infectie, maar dat is wat anders dan immuniteit.

Dat de prevalentie van autisme is toegenomen, is waarschijnlijk omdat er veel meer aandacht voor is (door o.a. lobbyen) en door (al dan niet bewuste) overdiagnosticering.

Berichten: 9

Re: Gevolgen wel of niet vaccineren. (Vraag naar bronnen geen conclusies).

Ja de informatie die ik benoemd heb komt uit betrouwbare bronnen.

Ook de epidemieën in hoog gevaccineerde gebieden wereldwijd geweest zijn.

Hoe kan dit als er sprake is van groepsimmumiteit?

De hygiëne en het doorlopen van ziekten verbeterd je eigen immuniteit.

De mensen die overlijden aan die ziekten,zijn meestal al verzwakt met onderliggende aandoening,zoals dat ene kind die overleed na de mazelen in de epidemie 2013/2014.

Gezonde personen zijn tegenwoordig erg goed te behandelen bij optijd ingrijpen als er een complicatie optreedt.

In Spanje worden kindjes later geënt,percentage wiegendood ligt daar veel lager.

Er zijn ontzettend veel discussies gaande,5% van de Nederlanders ent niet in,een deel vanwege religie.

Steeds meer artsen die zich zorgen maken,wie ertegen in gaat word op de zwarte lijst gezet.

Steeds word er na overlijden van kindjes een andere oorzaak aangewezen.Dit gebeurd steeds vaker.Is het toeval?Of worden er dingen onder het matje geschoven.

Waarom zijn er alternatieve vaccins?

Waarom krijgt niet iedereen die?Geldkwesties?

De bevolking groeit te hard.Zou het kunnen dat de overheid dingen verzwijgt om dit te beperken? Of is dit te ver gezocht?

Kan ook zijn dat dit allemaal totale onzin is.

Ik wil ook geen discussies opwekken maar wel zo veel mogelijk uitzoeken om een keuze te kunnen maken.

Niet achter een kudde aan blind vertrouwen op de overheid terwijl in de praktijk overduidelijk blijkt dat dingen verzwegen worden.

Zoals ik al zei,RIVM spreekt zichzelf tegen.Dat is een ding dat zeker is.

Mijn arts op het consultatie bureau heeft contacten in die industrie.

Ik wilde dit met haar bespreken.

Ze vertelde me absoluut niet te weerhouden niet te enten.

Dit is het topje van de ijsberg in mijn persoonlijke onderzoek.

Ik laat het hier niet bij.

Ik blijf onderzoeken en afwegen omdat ik het beste wil voor mijn kinderen.

Waarom zijn er zo weinig adequate bronnen te vinden?

Berichten: 9

Re: Gevolgen wel of niet vaccineren. (Vraag naar bronnen geen conclusies).

Wat ik me overigens ook nog afvraag.

In Syrië hebben ze door de oorlog 5 jaar niet kunnen vaccineren, klein deel van hen die hier terecht is gekomen is gescreend en geënt.

volgens de minister van volksgezondheid zijn de vluchtelingen geen gezondheids risico.

Maar hoe komt hij daarbij?

De hoeveelheid vluchtelingen is niet te overzien en ziekten zouden maar een heel klein percentage hoger liggen.Als er 5 jaar niet gevaccineerd is hoe weet hij dan dat dat de dekkingsgraat niet keldert als er sprake is van kuddeimmuniteit? Want het is niet na te gaan hoeveel ongevacineerde er nu rondlopen.

Berichten: 7.072

Re: Gevolgen wel of niet vaccineren. (Vraag naar bronnen geen conclusies).

steeds meer mensen die aan autisme leiden sinds de komst van vaccinatie.
Ik heb zelf ook even 'onderzoek' gedaan en wat blijkt: Sinds het aantal mensen dat rookt afneemt, neemt het aantal autisme gevallen toe. Hetzelfde omgekeerde verband is ook te vinden voor kindermishandeling. Tijd om je kind rokend te gaan slaan. Je wilt toch niet dat ze autistisch worden...

Wat ik me voornamelijk afvraag is waarom je beweert open dit verhaal te benaderen. Alles wat je hier beweert doet vermoeden dat je er alles aan doet om een reden te vinden om maar tegen vaccineren te zijn.

Berichten: 9

Re: Gevolgen wel of niet vaccineren. (Vraag naar bronnen geen conclusies).

Dat komt denk ik omdat ik veel kritiek krijg dat ik mijn kinderen (nog) niet gevaccineerd heb.

De meeste mensen zijn voor vaccineren en in mijn onderzoek kom ik weinig mensen tegen die kritisch zijn over vaccineren.

Ik probeer zowel voor als tegen 'bewijs' te vinden.Dat gaf ik al aan.Ik heb alleen door de tegen 'bewijzen' mijn vragen gekregen die ik graag beantwoord krijg.Vandaar dat ik deze dingen aankaart.

Verder formuleer ik 'alles' in vragen.

Ik laat mijn gedachtengang zien omdat me om uitleg gevraagd word zodat ik van daaruit beter geholpen kan worden.

Ik ben er nog niet uit voor mezelf.

Ik ben niet voor en niet tegen.Ik ben zoekende.
En dat steeds meer mensen aan autisme lijden sinds de komst van vaccinaties is waarheid.Het wil alleen niet zeggen dat het daardoor gekomen is.Dus misschien dat ik het verkeerd geformuleerd heb.

Berichten: 9

Re: Gevolgen wel of niet vaccineren. (Vraag naar bronnen geen conclusies).

Wouter_Masselink ik kan alleen de abstracten zien in die link,heb geen toegang tot de artikelen.
Wouter_Masselink ik kan alleen de abstracten zien in die link,heb geen toegang tot de artikelen.

Reageer