Zwaartekracht & massiviteit : Verband hiertussen !?

Moderators: Michel Uphoff, Jan van de Velde

Gesloten
Berichten: 567

Zwaartekracht & massiviteit : Verband hiertussen !?

Ik heb geen link met volgende theorie omdat het bij mij alleen ontsproten is.
Synchrone theorieën op het internet heb ik even niet opgezocht,
omdat de termen in de titel massaal aanwezig zijn natuurlijk.
Ik ga van een simplistische voorstelling uit dat een deeltje een centrum heeft
met een centrerende kracht in de ruimte.
Dus de drie heilige bestaansvormen : deeltjes, ruimte, zwaartekracht !
Ik ga er ook van uit dat de kracht die deeltjes samenhoud (bijvoorbeeld het bestaan van materie naast elkaar zoals je eigen lichaam, zandkorrels, hemellichamen enz,),
dezelfde kracht is, en richting heeft, als zwaartekracht.
Op de tekening zie je deeltjes met centrum “c” die een centrerende kracht vertonen in de ruimte er rond (= zwarte pijltjes).
Op de tekening zie je links (L.) en rechts (R.) een voorwerp bestaande uit verschillende deeltjes.
De centrerende krachten van de deeltjes kunnen bijvoorbeeld een afstotende kracht hebben (=groene pijlen) waardoor een lichaam of voorwerp zelfstandig op zich kan bestaan.
Welnu de krachten achter een centrum (=lichtgele driehoeken) worden voor een deel verdoezeld omdat het deeltje in ieder centrum een barrière vormt.
Door deze barrière overheerst soms de aantrekkingskracht tussen twee voorwerpen of lichamen (= gele pijlen). Dit laatste is dus zwaartekracht !
Bijlagen
DSC_0008 (1).JPG
DSC_0008 (1).JPG (56.82 KiB) 440 keer bekeken

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.296

Re: Zwaartekracht & massiviteit : Verband hiertussen !?

Opmerking moderator

aangezien niet duidelijk gemaakt wordt wat deze theorie beoogt te verklaren wordt deze topic gesloten
 
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gesloten