batterijsysteem gezocht

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 97

batterijsysteem gezocht

Hoi,

Ik ben op zoek naar een systeem om verplaatsbare weegschalen met een 24V batterij van stroom te voorzien. +24Ah

Deze moeten onderhoudsvrij zijn en er zou iets moeten bijzijn dat de gebruiker waarschuwt als de batterij bijna leeg is en enventueel de weegschaal afschakelt als de batterij echt leeg is (om de batterij te beschermen).

Als dit zo is moet de batterij vrij makkelijk uit te wisselen zijn met een vers opgeladen batterij, zodat men kan verder werken.

links tips hints zijn welkom

bedankt

Ste

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: batterijsysteem gezocht

Met dit soort specificaties praat je over het formaat autoaccu of zelfs groter. Is dat echt wat je wilt?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 97

Re: batterijsysteem gezocht

kleintjes dan, maar liefst 1 blok van 24 V

misschien motorfiets accu's?

het belangrijkste blijft de batterij bewaking, want een batt helemaal laten onladen verkort drastisch de levensduur dacht ik

Gebruikersavatar
Berichten: 1.293

Re: batterijsysteem gezocht

inderdaad.

en voor een 24V-batterij zul je eerder in vrachtwagens of tractors moeten zoeken...

Berichten: 1

Re: batterijsysteem gezocht

Hallo Ste,

Waarom 24 Ah? Verbruiken die dingen zo veel? :roll: Simpelste oplossing: twee 12 volt cycli accu's in serie. Beetje in de gaten houden met voltmeter(multimeter), klaar.

Die dingen wegen zo'n 8 à 10 kg./stuk. Kosten € 50 tot € 100. Weet je zeker dat je weegschalen zoveel energie vreten?

Edit mod (Lala): Sorry, geen reclame toegestaan hier. Je kunt wel in de profiel de website + het email-adres aangeven .

Re: batterijsysteem gezocht

Is het niet zo dat die electronische weegschalen zichzelf uitschakelen als de spanning te laag wordt ?Voor de batterij zie ik dan geen probleem.

Reageer