Hoe snel kunnen wij?

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Hoe snel kunnen wij?

De Shuttle heeft een snelheid van ongeveer 7 km per seconde (in anderhalf uur om de Aarde) ;) . Tegenwoordig doen we er ongveer 4 dagen over een enkele reis naar de maan, hoe lang zal het wel niet duren voordat we bij Proxima Centauri de dichtst bij zijnde ster) zijn? :shock:

Mijn vraag is of iemand weet wat de hoogste snelheid is die wij als mensen met de huidige ruimtevaartuigen kunnen halen, en als er ooit een bemande vlucht naar mars gaat hoe lang dat gaat duren

Berichten: 74

Re: Hoe snel kunnen wij?

De hoogste snelheid ooit gemeten van een onbemand voertuig was 150.000 mijl per uur, dus zo'n 241401 km per uur. Da werd bereikt door de Helios satelliet in een baan rond de zon.

Greets

Re: Hoe snel kunnen wij?

Werd die snelheid behaald dmv de zwaartekracht van de zon? of door eigen aandrijving? Zijn er geen ruimtevaartuigen die op kernfusie werken? Das is toch veel efficiënter dan vloeibare zuurstof/stikstof ;) :shock:

Berichten: 74

Re: Hoe snel kunnen wij?

De X-43A zou tot Mach 10 kunne vliegen, ma ie uitgerust zijn met ne 'scramjet engine', ma dit zit wel nog in een experimentele fase. (vergeten te vermelden: tis ne motor dat me zuurstof werkt é)

Re: Hoe snel kunnen wij?

MACH 10 :shock: donders die heeft flinks de vaart er in ;) dat wou ik even weten mijn dank is groot ;) :?:

Re: Hoe snel kunnen wij?

ik heb gehoord dat je met het zogenaamde (experimentele) zonneschild 1/10 van de sneheid van het licht kan halen

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Hoe snel kunnen wij?

Deel over of de relativiteitstheorie wel of niet klopt afgesplitst: http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...?showtopic=2351
Never underestimate the predictability of stupidity...

Reageer