Binair = vraag stelling reële getallen

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 20

Binair = vraag stelling re

Hallo, zit met 2 vraagjes:

1) aan welke voorwaarde moeten de getallen kleiner dan 1 voldoen omdat ze exact binair kunnen worden voorgesteld?

Ik begrijp hoe je binair rekent, maar niet hoe je dit formuleert ( de voorwaarde).

2) Stellen a en b twee reële getallen voor dan mag de vergelijking van a en b, a = b niet worden gebruikt.

Door welk statement moet deze vergelijking worden vervangen?

Met Vriendelijke Groet,

Berichten: 7

Re: Binair = vraag stelling re

Sef schreef:Hallo, zit met 2 vraagjes:

1) aan welke voorwaarde moeten de getallen kleiner dan 1 voldoen omdat ze exact binair kunnen worden voorgesteld?

Ik begrijp hoe je binair rekent, maar niet hoe je dit formuleert ( de voorwaarde).

2) Stellen a en b twee reële getallen voor dan mag de vergelijking van a en b, a = b niet worden gebruikt.

Door welk statement moet deze vergelijking worden vervangen?

Met Vriendelijke Groet,
Wat vraag 1 betreft neem ik aan dat je bedoelt welke getallen als eindig binair kommagetal kunnen worden weergegeven.

Dit zijn alle rationele getallen (dus getallen die je als breuk kan schrijven), waarvoor geldt dat na het wegdelen van gemeenschappelijke factoren van de teller en noemer, de noemer een macht van 2 is.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Binair = vraag stelling re

Sef schreef:2) Stellen a en b twee reële getallen voor dan mag de vergelijking van a en b, a = b niet worden gebruikt.

Door welk statement moet deze vergelijking worden vervangen?
afhankelijk van je context, zoiets:

Code: Selecteer alles

if (fabs(a-b)<1e-10) { print("Ja hoor, ze zijn gelijk!"); }
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Reageer