Impulsstelling
Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood
- Berichten: 7.390
Impulsstelling
Hallo, de stelling van de kinetische resultante of de impulsstelling wordt vaak gebruikt in specifieke gevallen, bv:
- totale kracht // met gegeven vlak
(dit kan ik)
-kracht steeds // met gegeven rechte
=> hier krijg ik de stelling niet toegepast.
Ik moet kunnen aantonen, dat, als de kracht evenwijdig is met de z-as, dan geldt:
x=vx,0 t +x0
y=vy,0 t+y0
Kan iemand me hierbij een hint geven, aub?
Dank bij voorbaat!
- totale kracht // met gegeven vlak
(dit kan ik)
-kracht steeds // met gegeven rechte
=> hier krijg ik de stelling niet toegepast.
Ik moet kunnen aantonen, dat, als de kracht evenwijdig is met de z-as, dan geldt:
x=vx,0 t +x0
y=vy,0 t+y0
Kan iemand me hierbij een hint geven, aub?
Dank bij voorbaat!
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.
-
- Berichten: 771
Re: Impulsstelling
Een kracht volgens de z-as heeft als componenten bijvoorbeeld (0,0,F)
als je gewoon de wet van Newton uitschrijft volgens de 3 richtingen:
0 = m*d²x/dt²
0 = m*d²y/dt²
F = m*d²z/dt²
Van die laatste moet je je niks aantrekken, maar nu is het probleem toch gereduceerd tot het oplossen van de eerste 2 differentiaalvergelijkingen...
als je gewoon de wet van Newton uitschrijft volgens de 3 richtingen:
0 = m*d²x/dt²
0 = m*d²y/dt²
F = m*d²z/dt²
Van die laatste moet je je niks aantrekken, maar nu is het probleem toch gereduceerd tot het oplossen van de eerste 2 differentiaalvergelijkingen...
- Berichten: 7.390
Re: Impulsstelling
BEDANKT!
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.