's-gravenpolder · 's-heer abtskerke · 's-heerenhoek

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

's-gravenpolder

Vanwaar eigenlijk dat streepje na die apostrof s in deze plaatsnamen? :eusa_whistle:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 8.614

Re: 's-gravenpolder

Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: 's-gravenpolder

Ah, een nieuw advies :eusa_whistle: uit 2006 als ik het goed begrijp? Ik meende eventjes reeds decennia lang iets over het hoofd te hebben gezien......
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 8.614

Re: 's-gravenpolder

Ah, een nieuw advies :eusa_whistle: uit 2006 als ik het goed begrijp?
Ik volg je niet goed. Bedoel je dat dit advies er pas sinds 2006 gekomen is?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: 's-gravenpolder

Ik volg je niet goed. Bedoel je dat dit advies er pas sinds 2006 gekomen is?
Nee, dat is waarschijnlijk zoals hij het interpreteert.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: 's-gravenpolder

Ik meende eventjes reeds decennia lang iets over het hoofd te hebben gezien......
Wat heb je over het hoofd gezien?

Ik heb ongeveer 30 jaar geleden in 's-Gravenpolder gewoond, en toen heb ik me goed ingeprent wat de juiste schrijfwijze is. Die is in die tijd niet veranderd, en het is me toen al opgevallen dat alle soortgelijke plaatsnamen in Nederland op dezelfde manier beginnen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: 's-gravenpolder

klazon schreef:Wat heb je over het hoofd gezien?

Ik heb ongeveer 30 jaar geleden in 's-Gravenpolder gewoond, en toen heb ik me goed ingeprent wat de juiste schrijfwijze is.
Dan heb ik dat dus toch decennialang over het hoofd gezien :eusa_whistle: . En inderdaad, een Bosatlas van 1971 van zolder gehaald, streepjes en al aanwezig.....
Ik volg je niet goed. Bedoel je dat dit advies er pas sinds 2006 gekomen is?
Ja, dat meende ik, ik vond namelijk een jaarverslag 2006 van de Taalunie waarin dit vermeld staat als iets wat ze dat jaar hadden "bereikt".
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer