Triangularisatie

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 80

Triangularisatie

Ik ben geen wiskundig genie en zou graag wat meer te weten willen komen over triangularisatie. Kan iemand mij op een eenvoudige manier uitleggen wat dit precies inhoudt?
Desalniettemin sommeerde de accountant-administratieconsulant het achenebbisje jongetje te zandzeepsodemineraalwatersteenstralen.

Berichten: 19

Re: Triangularisatie

Volgens mij bedoel je gewoon wat in het Nederlands bekend staat als driehoeksmeting. Je wilt bepalen hoe ver weg een bepaald punt staat (kerktoren of zo), en meet daartoe vanuit twee punten waarvan je weet hoe ver ze uiteen liggen de hoek naar de kerktoren. Een eenvoudige formule vertelt je nu hoe ver de kerktoren weg ligt.

Berichten: 80

Re: Triangularisatie

Zou je mij die formule willen geven alstublieft?
Desalniettemin sommeerde de accountant-administratieconsulant het achenebbisje jongetje te zandzeepsodemineraalwatersteenstralen.

Berichten: 80

Re: Triangularisatie

Volgens mij is hier verwarring tussen triangulatie en triangularisatie. Ik zou graag willen weten wat het laatste is, en jij vertelde me over triangulatie of driehoeksmeting, dus laat de formule maar achterwege.
Desalniettemin sommeerde de accountant-administratieconsulant het achenebbisje jongetje te zandzeepsodemineraalwatersteenstralen.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

Re: Triangularisatie

Bograb, bedoel je hier triangularisatie van een matrix in lineaire algebra (LU-decompositie en zo) of het verbinden van een verzameling punten in een 2D-vlak tot aaneensluitende driehoeken?

Berichten: 80

Re: Triangularisatie

Ik zou graag over beiden meer willen weten.
Desalniettemin sommeerde de accountant-administratieconsulant het achenebbisje jongetje te zandzeepsodemineraalwatersteenstralen.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Triangularisatie

Het eerste betreft onder andere het zoeken van een basis ten opzichte waarvan een matrix van een lineaire afbeelding een (boven)driehoeksmatrix wordt.

Dat is wel totaal iets anders dan het meetkundig vormen van een 'driehoek' (figuur!).

Waar ben je precies naar op zoek?

Reageer