Wat is dit voor spin?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Wat is dit voor spin?

Hallo

Ik ben PABO student en loop nu stage bij de kleuters. Maar vandaag zag ik ze op een kluitje voor een muurtje zitten en ben maar even gaan kijken. Ze hadden een spin gevonden. Maar het was er een die ik nog nooit gezien had. Ik heb hem gevangen en later in de bosjes gezet (onder toezicht van de kinderen ;) ).

Maar ik hoor toch wel eens van die enge dingen van spinnen die ontsnappen en dergelijke dus ben ik toch wel benieuwd wat het nu was.

Het was een zwarte spin van zo'n 3 centimeter doorsnee. Hij was nagenoeg perfect rond en ook het lijfje was kogelrond. De poten waren best dik voor het formaat spin. bij bijna alle spinnen lopen de poten eerst een stuk omhoog, en knakken dan als het ware weer naar beneden (sorry kan er even niets beters van maken haha). Bij deze was dat een stuk minder. De pootjes leken wel strak opzij te staan.

Ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel en me kan vertellen wat dit voor spin was

Berichten: 150

Re: Wat is dit voor spin?

Hoe bewoog de spin, een beetje schokkerig, met kleine sprongetjes? Google eens naar springspinnen..
The difficulty lies not in new ideas, but in escaping from the old ones (Keynes)

Reageer