Energie opwekking met water

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 67

Energie opwekking met water

Hallo,

Energie opwekken via water transport in waterleidingen, is dat mogelijk een goed idee?

Hoe dat lees je hier.

Vanaf een water leverancier lijkt het mij dat daar de watertransport het grootst is, dus als daar in de waterleidingen dynamo's geïntegreerd kunnen worden en dat zou er mogelijk met een heleboel kunnen, dan hebben we toch ook gratis stroom opgewekt toch?

Iedereen gebruikt water dus vanaf de levering's bron is de stroming het grootst!! dus waarom niet niet benutten?

Uiteraard moeten de dynamo's van hoge kwaliteit zijn zodat het de drink water niet vervuild.

Er zijn diverse manieren om stroom op te wekken, onder andere;

wind energie

kern energie

en ga zo maar door...,

Maar energie opwekken via waterleiding, daar heb ik nog niets over gehoord, en lijkt mij een prachtig idee om uit te testen in een project.

alle beetjes helpen en dus dit ook!!

Edu van der Hoeven, alias edhoeven
Wat zou er gebeuren als krachtige gamma straling de aarde bereikt?

Kijken we naar een blackhol dan lijkt deze verder weg dan het in werkelijkheid is!

Berichten: 717

Re: Energie opwekking met water

Slecht idee, het water gaat niet vanzelf door de leiding, daar hebben ze een flinke pomp voor ingebouwd. Je voorstel is hetzelfde als met een motor een dynamo aandrijven. De dynamo zal echter altijd minder energie geven dan je in de motor stopt (wet van behoud van energie). Wat je kunt overwegen, maar er valt weinig te halen, is het afvalwater van hoger gelegen huizen dat weer naar beneden stroomt te gebruiken. Maar dat bevat bijzonder weinig winbare energie....

Reageer