Bacterien

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Bacterien

Hallo mensen. ik heb een vraagje...

Wat gebeurt er tijdens het afkoelingsproces met de bacterien..

AUB AUB hoop dat iemand hier antwoord op heeft....

Groeten aan iedereen

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Bacterien

Meer iets voor biologie dan voor het feedback forum....
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Bacterien

Welk afkoelingsproces? Na pasteurisatie of zo?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: Bacterien

hun methobolisme vertraagd tot bijna nul.

Als ze bevroren worden worden er extracellulaire en intracellulaire cristallen gevormd die de cellwand kunnen doorprikken.

xd

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Bacterien

Vanaf welke temperatur koel je ze af en naar welke nieuwe temperatuur? Om wat voor bacterien gaat het?
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Bacterien

Over het algemeen kan je zeggen dat hun activiteit zal afnemen en dus delen ze minder snel. Daarom hebben we allemaal een koelkast in huis..
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Re: Bacterien

hey,ik vroegme af hoe de 4stappen gaan van de bacteriofaag.

in mijn cursus staat als volgd:

in de gastheercel worden nu ook dezelfde eiwitten gevormd als deze die men aantreft in de mantel van het virus,de gastheercel begint erfelijk materiaalte produceren van het zelfde type als dat van het virus,na het binnendringen in de gastheercel verliest het virus de eiwitmantel en komt het erfelijke materiaal vrij,na samenvoeging van erfelijk materiaal en manteleiwitten ontstaan nieuwe virussen die de gastheercel verlaten

nu zou ik ze in de juiste volorde moeten hebben :shock:

kan iemand me helpen aub?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Bacterien

3-2-1-4

dan klinkt het het meest logisch, toch?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: Bacterien

na het binnendringen in de gastheercel verliest het virus de eiwitmantel en komt het erfelijke materiaal vrij,

de gastheercel begint erfelijk materiaalte produceren van het zelfde type als dat van het virus,

in de gastheercel worden nu ook dezelfde eiwitten gevormd als deze die men aantreft in de mantel van het virus,

na samenvoeging van erfelijk materiaal en manteleiwitten ontstaan nieuwe virussen die de gastheercel verlaten

Berichten: 43

Re: Bacterien

Vanaf welke temperatur koel je ze af en naar welke nieuwe temperatuur? Om wat voor bacterien gaat het?
Hey, ik werk in een labo voor onderzoek naar voedingspathogene bacteriën, dus ik kan je meedelen welke temperaturen wij gebruiken bij deze bacteriën.

Wanneer we kolonies willen bijhouden op bepaalde milieus gedurende enkele dagen, houden we die gewoon bij in een frigo op 4°C. Stockoplossingen van de meeste voedingspathogene bacteriën (ttz Salmonella enteritidis, Bacillus cereus, Listeria monocytogenes, Yersinia enterocolitica, ...) worden elke week aangemaakt en worden bewaard in plasma in een diepvries aan -20°C. Campylobacter stammen houden we bij in gelyseerd paardebloed en in een diepvries aan -80°C. DNA van bacteriën (voor moleculaire biologie) bewaren we eveneens op -20°C. Wanneer de stockoplossingen aangemaakt zijn, steken we die meteen in de diepvries, we laten die niet eerst afkoelen in de frigo ofzo. Hopelijk heb je er iets aan.
I love the light for it shows me the way, yet I will endure darkness because it shows me the stars

Gebruikersavatar
Berichten: 1.259

Re: Bacterien

Vragen 81 schreef:Hallo mensen. ik heb een vraagje...  

Wat gebeurt er tijdens het afkoelingsproces met de bacterien..

AUB AUB hoop dat iemand hier antwoord op heeft....

Groeten aan iedereen
Het enige antwoord dat ik kan geven is dat idd het metabolisme langzamer gaat werken bij lagere temperaturen.
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

Reageer