Thesisonderwerp bij biologie, als geoloog

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 17

Thesisonderwerp bij biologie, als geoloog

Gegroet

Volgend jaar moet ik een masterscriptie maken en ben ondertussen al hevig aan het zoeken.

Momenteel vind ik niet echt mijn interesse bij het aanbod geologie en ben van plan eens bij de biologen binnen te springen na de examens.

Maar ik zou toch graag hier eerst wat meningen horen.

Op welk vlak in de biologie zou een geoloog nuttig zijn?

Ik volg dit jaar al een aantal biologen keuzevakken en het is mij daar opgevallen dat men niet stilstaat bij het aspect tijd.

Ook is de kennis van de bodem of atmosfeer misschien handig?

Berichten: 264

Re: Thesisonderwerp bij biologie, als geoloog

Ik beschik niet over genoeg wijsheid en biologische kennis om iets wel of niet te adviseren, maar ik zie wel een (misschien triviaal) raakvlak tussen de geologie en biologie, als buitenstaander; het gieten van de evolutietheorie in een geologisch omhulsel. Dat klinkt een beetje populair/algemeen, maar het lijkt mij een fascinerend onderzoeksgebied.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Thesisonderwerp bij biologie, als geoloog

Er zijn zeker mogelijkheden voor een geoloog om binnen de biologie aan de slag te kunnen. In sommige fossielen is het bijvoorbeeld mogelijk om zacht weefsel (specifiek spierweefsel) waar te nemen. Hiervoor zijn erg specifieke omstandigheden van belang. Als een geoloog kan vertellen waar dit op aarde allemaal heeft plaatsgevonden en waar deze omstandigheden nog steeds aanwezig zijn, dan zou dat een grote hulp voor biologen kunnen zijn.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer