overstap HBO -> WO

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 184

overstap HBO -> WO

Hallo allemaal,

Mijn naam is Frans Visscher ik ben momenteel bezig als 1e jaars aan het laboratoriumonderwijs in Alkmaar (HS InHolland).

Als alles volgens planning gaat haal ik dit jaar mijn propedeuse, en ga ik volgend jaar starten aan de Technische Universiteit Eindhoven. (Scheikundige technologie)

Zijn er mensen die ervaring hebben met de propedeuse overstap? En zo ja? Willen die contact met mij opnemen? Vooral zaken als hoe ik met het beste kan voorbereiden, en waar ik het meeste op moet letten, ben ik erg in geintereseerd.

Alvast bedankt,

Frans Visscher

visscherfrans at hotmail dot com

Berichten: 311

Re: overstap HBO -> WO

Beste Frans,

zelf doe ik Chemische Technologie in Enschede waar ik gelijk ben begonnen en geen HBO heb gedaan. Wel zijn er medestudenten die van HBO naar WO zijn gegaan en ik kan je vertellen dat ze soms echt met hun handen in het haar hebben gezeten. Het niveau van WO is weer een stuk hoger dan HBO (geen disrespect voor HBO hoor); daarmee wil ik zeggen dat je waarschijnlijk nog een fiks aantal vakken moet halen van het eerste jaar scheikundige technologie in Eindhoven omdat jouw HBO opleiding achter ligt qua snelheid en niveau.

SUCCES! Afbeelding Afbeelding

Berichten: 485

Re: overstap HBO -> WO

Nou ik ben ooit begonnen aan de WO prop. scheikunde aan de VU. Als ik zo de stof van de prop. HLO inschat denk ik niet dat het echt goed aansluit. Of je moet bereid zijn om je helemaal te pletter te werken. Maar vooral op het gebied van wis- en natuurkunde kom je veel kennis te kort.

Ik raad aan om eerst aan de HLO je opleiding af te maken en dan je master te halen, dan ben je ongeveer net zo lang bezig, maar heb je dan wel vast een nuttig diploma op zak.

Berichten: 33

Re: overstap HBO -> WO

Momenteel ben ik derdejaars HLO student. Mijn propedeuse heb ik in 1 jaar gehaald en dus dacht ik dat ik hiermee naar de universiteit kon om scheikunde te studeren, maar de VU en de UvA wilden geen van beiden mij toelaten :D . Weet je wel helemaal zeker dat met je propedeuse toegelaten bent in het tweede jaar?

Reageer