carbid

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 9

carbid

Yo ik ben een groot liefhebber van alles wat knalt en schiet al jaren carbid met de melkbus. Twee jaar geleden hebben we een gloeiplug met electrische ontsteking ingebouwd en deze zomer gaan wij de melkbus verstevigen met een extra laag staal. Deze kleine modificaties geven ons de ruimte om te experimenteren aangezien de bus er een stuk veiliger op wordt. Wij hadden het idee om dit jaar met zuiver acetyleen en lachgas te gaan schieten, dit moet veilig kunnen aangezien er een groot overdrukventiel in de bus is gelast. Wie heeft dit al eens gedaan of heeft er tips. Andere ideeen zijn ook welkom. Ik heb eens gehoord dat je de carbid ook met alcohol kan overgieten, werkt dit. Dit jaar kwam er trouwens voor het eerst zwarte rook van de melkbus na de klap, dit vind ik niet leuk aangezien dit duidt op onvolledige verbranding, de klap was ook duidelijk zachter. Wat is hier aan te doen of deugt de carbid gewoon niet.

:D 8-) [-X :twisted: [-X :twisted: [-X :twisted:
Assumption is the mother of all ****...

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: carbid

Voor alles wat met pyrotechniek te maken heeft kan je beter naar chemixtry.tk, want die houden zich er al veel langer mee bezig en hebben veel meer leden die juist daar meer over weten en geïnteresseerd in zijn.

De kans dat je hier reactie krijgt op dit soort vragen is denk ik nihil! Suc6!

Reageer