zuurstof toevoegen aan een stof.

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 254

zuurstof toevoegen aan een stof.

Ik vraag mezelf af hoe je op de beste manier zuurstof kunt toevoegen aan een stof. Er zal wel een makkelijke oplossing voor zijn, maar deze zou ik graag weten.

PS: Ik wist zelf niet helemaal waar ik deze vraag moest stellen, dus ik deed het hier maar...

Gebruikersavatar
Berichten: 184

Re: zuurstof toevoegen aan een stof.

Misschien moet je iets meer toelichten wat je uiteindelijk wil doen..

Vriendelijke groetjes,

Frans Visscher

Berichten: 254

Re: zuurstof toevoegen aan een stof.

Ik wil bij een metaal, wat bij ongeveer 100 graden celcius smelt (wie heeft hiervoor een idee), zuurstof toevoegen, zodat ik ...,O krijg.

Berichten: 39

Re: zuurstof toevoegen aan een stof.

Zuurstof in metaal??

Dan krijg je gewoon een bros metaal als ie weer vaste vorm heeft...

Wat heb je dar eigelijk aan??

Ik weet niet om hoeveel metaal het gaait (massa) maar het zal zeker veel energie kosten om het zo heet te krijgen (zonder speciale middelen).

Om er zuurstof aan de binden kun je er gewoon lucht doorheen laten blazen (in vloeibare vorm dan).

Berichten: 254

Re: zuurstof toevoegen aan een stof.

Ik dacht dat je dan zown ''ander'' soort metaal zou kunnen maken, dat een soort van andere eigenschappen zou hebben. Maar als je er niets aan hebt begin ik er niet aan... :D

Bedankt voor jullie reacie's...

Berichten: 39

Re: zuurstof toevoegen aan een stof.

LOL,

laat me raden, het oude truukje:

van lood goud maken :D

Berichten: 8

Re: zuurstof toevoegen aan een stof.

maar dat kan tegenwoordig toch wel? kernfusie, daarmee kun je vast wel goud maken. Maar ergens zuurstof aan toevoegen kan wel, is heel makkelijk, gewoon iets in de fik zetten!

Berichten: 39

Re: zuurstof toevoegen aan een stof.

het enige wat er gebeurt bij verbrandig is dat er zuurtstof wordt gebonden aan C atomen, behalve bij een zeer onvolledige verbranding.

Berichten: 254

Re: zuurstof toevoegen aan een stof.

van lood goud maken lukt niet, maar van platina wel!

Je moet namelijk heel snel iets tegen de atomen aanschieten, zodat deze vervormen...

Het enige probleem is dat platina nog duurder is dan goud... :D

Berichten: 39

Re: zuurstof toevoegen aan een stof.

Lol, daarom heeft dat ook geen zin.

Als je het nou van lood kon maken...tja dat brengt nog wat op..

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: zuurstof toevoegen aan een stof.

Zuurstof in een metaal als aluminium is een prima product die dient als een membraam die alleen elektronen door laat. Wordt veel toegepast in de elektrochemie :D Dus zuurtsof in een metaal kan een goed produkt opleveren.

MvG Ron 8-)

Reageer