een vergelijking van vervuiling grondwater

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 38

een vergelijking van vervuiling grondwater

kunnen jullie de percentages vinden over de stoffen die in grondwater zaten en zitten? dan gaat het voornamelijk over lood kwik en cadmium. Ik kan het niet echt vinden op google... dan heb ik het over zo ongeveer nu en over 30 jaar geleden.

alvast bedankt 8-[

eh ik heb graag voor morgen een antwoord... ;) sorry dat het zo snel moet ;)
MBO

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: een vergelijking van vervuiling grondwater

Dat zal er vanaf hangen waar je meet. Op de veluwe of op een plaats waar vroeger een vuilstort heeft gestaan.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Re: een vergelijking van vervuiling grondwater

En als je praat over diep grondwater dan zul je behalve op plekken waar de stoffen van nature diep in de grond voorkomen ook nu geen vervuiling meten aangezien het water door de bodemlagen gefilterd is.

Berichten: 38

Re: een vergelijking van vervuiling grondwater

gewoon in het algemeen in nederland 8-[
MBO

Re: een vergelijking van vervuiling grondwater

Ik heb nogeens uitgebreid gezocht en ik kan nergens informatie vinden over verontreiniging van het diepe grondwater, als er sprake is van verontreiniging van grondwater betreft dit altijd de bovenste grondwaterlagen max 50m diep.

Dit betreft bijna altijd punt verontreinigingen met allerlei stoffen al naar gelang van de oorzaak. Zware metalen dringen zelden diep in de bodem door doordat ze in allerlei complexen gebonden worden en dan nauwelijks meer migreren.

De drinkwaterbereing moet wel op allerlei stoffen gecontroleerd worden en voldoen aan strikte normen zie de link

http://www.lenntech.com/grondwater/verontreinigingen.htm

Problemen met het drinkwater die ik gevonden hebt berusten allemaal op bereiding uit oppervlaktewater. Over metingen aan diep grondwater heb ik helemaal niets kunnen vinden.

Samenvattend ik denk dat overal waar diep grondwater wordt gebruikt de concentraties ver beneden de normen blijven dus kwik <0.002 mg/l, lood <0.150mg/l en cadmium 0,005 mg/l

Reageer