Houdbaarheidsonderzoek

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 60

Houdbaarheidsonderzoek

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel werkzaam op een Apothekers laboratorium, we willen verschillende houdbaarheidsonderzoeken gaan uitvoeren van enkele producten. Nu is mijn vraag, wat wordt het meest gebruikt als eis zowel chemisch als microbiologisch voor Farmaceutische preparaten?

Groeten

Berichten: 115

Re: Houdbaarheidsonderzoek

hoi,

wat bedoel je precies, wil je de houdbaarheid van geneesmiddelen nagaan?

ik dacht die samenging met de afbraaksnelheid van het werkzame bestanddeel, dus

eens over de houdbaarheidsdatum heen zal er niet genoeg meer inzitten om een effect

te hebben.

als je het hebt over gewone voedingsproducten dan weet ik het niet.

Berichten: 60

Re: Houdbaarheidsonderzoek

Ja het gaat inderdaad om geneesmiddelen, de houdbaarheden die we nu hebben willen we gaan heronderzoeken of deze verlengt cq. verkort moeten/kunnen worden.

Berichten: 115

Re: Houdbaarheidsonderzoek

als het gaat over geneesmiddelen snap ik niet goed wat je bedoelt met chemische/microbiele eisen.

de houdbaarheid verlengen/verkorten zal bepaald worden door de stabiliteit van het geneesmiddel.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Houdbaarheidsonderzoek

Ja het gaat inderdaad om geneesmiddelen, de houdbaarheden die we nu hebben willen we gaan heronderzoeken of deze verlengt cq. verkort moeten/kunnen worden.
analyse naar de actieve bindingen in het geneesmiddel en hoelang deze actief blijven in het verloop van de tijd. :lol: Er zijn vast wel referentie waardes over te vinden.

MvG Ron

Reageer