Aanvangsalaris MLO

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 112

Aanvangsalaris MLO

Wat is het aanvangsalaris van een net afgestudeerde MLO-er? :P

Berichten: 2.399

Re: Aanvangsalaris MLO

Hangt van het bedrijf en je leeftijd af. 1500-1800 bruto per maand schat ik.

Berichten: 592

Re: Aanvangsalaris MLO

Wat blijft daar in Nederland netto van over?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Aanvangsalaris MLO

Zo'n 1100 tot 1400 euro, afhankelijk van allerlei premies die je moet betalen; maar je moet niet alleen naar het loon kijken, ook naar secundaire zaken als collectieve kortingen, reiskosten, enzovoorts.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Berichten: 292

Re: Aanvangsalaris MLO

Dan vraag ik me dit ook af voor een afgestudeerd HLO'er, universitair chemicus en een gepromoveerd persoon in bv. een organische richting
4e-jaars Life, Science & Technology: Chemie

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Aanvangsalaris MLO

Ligt er een beetje aan in welk vakgebied je zit.

Ik ben een medisch analist op HLO niveau en ik werk in een ziekenhuis en ik zit op schaal 7 niet echt top loon maar het werk is wel leuk en relaxt :)

In het bedrijfsleven verdien je veel meer.

MvG Ron

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Aanvangsalaris MLO

Een gepromoveerd persoon wordt meestal gewoon bekeken als een universitair geschoolde met relevante ervaring. Er zit geen groot verschil tussen.

Als je HBO/Academische salarissen zoekt, kun je het intermediair salariskompas eens raadplegen via http://www.intermediair.nl/

In het bedrijfsleven verdien je niet per definitie veel meer dan bij de overheid. In het bedrijfsleven moet je over het algemeen goed vechten voor je baan, en je bewijzen. Dan kun je goed verdienen. Heel anders dan bij sommige grote overheidsinstellingen waar mensen helemaal niet op basis van prestaties maar op basis van ancienniteit automatisch hun salaris en -verhoging krijgen.

Berichten: 104

Re: Aanvangsalaris MLO

ik ben toa scheikunde op een zelfstandig gymnasium, ik werk 20 uur per week. Als ik 20 uur als (mlo'er) chemisch analist zou werken dan zou ik een soortgelijk salaris hebben in sommige gevallen zelfs minder. Maar ik heb wel alle schoolvakanties vrij en ik kan mijn eigen bedrijfje erbij runnen en als ik een keer vrij wil hebben dan is dat nooit een probleem.

Reageer