zeep zonder water

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 660

zeep zonder water

hoi,

ik wou vandaag mijn handen wassen en toen had mijn vader van zijn werk een stuk zeep meegenomen waar je geen water bij nodig hebt om je handen ermee te kunnen wassen. dit werd bij hem voornamelijk gebruikt om smeer en vetten mee van je handen te krijgen.

ik heb in havo4 geleerd hoe zeep werkt. tenminste hoe zeep met water werkt. om het even kort te zeggen het zeep activeert het water waardoor je je handen ermee kan schoonmaken .. of een ander lichaamsdeel.

maar hoe zit het dan met zeep waar geen water bij nodig is hoe werkt dat .. ?

mvg kevin

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: zeep zonder water

Ik ken dat spul als garagezeep: het heeft een korrelige structuur. Geen idee wat de ingrediënten zijn, maar zeep zal chemisch gezien wel een verkeerde naam zijn.

Berichten: 857

Re: zeep zonder water

Volgens mij word deze zeep ook gebruikt bij mijn vader op het werk (verffabriek). Deze zeep heeft inderdaad de korrelige structuur zoals rwwh al zei.

Deze zeep is al smeerbaar en niet droog zoals de brokken zeep die wij gebruiken. Deze zeep is dus redelijk vochtig en ik denk dat het precies genoeg bevochtiger (water?) bevat om de handen goed schoon te krijgen zonder enig water erbij.

Reageer