acetic acid glacial

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

acetic acid glacial

Na jaren van lichamelijke problemen van mijn vrouw komen we via een uitegebreid computer test erachter dat zij vergiftigt wordt door acetic acid glacial wat zou zitten in een verdovingsmiddel van de tandarts hier in Frankrijk.

Kan iemand me hier meer over vertellen, waar het verder in zit etc.

Want die laatste verdoving lijkt een soort druppel die het vat doet overlopen, na een jarenlange opbouw van een allergie voor dit middel.

Waar zit het in etc.

Hoop dat iemand me op het spoor kan helpen met informatie.

Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: acetic acid glacial

Hallo Henkjan,

Ik wil je er boven alles op wijzen dat wij geen medici zijn, dus je niet van een officieel medisch advies kunnen voorzien. Heb je twijfels of klachten, ga dan altijd naar een arts.

Wel kunnen we je wat vertellen over je vraag natuurlijk, in chemische zin! Wat jij noemt "Acetic acid glacial" is, letterlijk vertaald, ijsazijn. Dat is als pure stof niets meer en minder dan geconcentreerde azijn. Of dat inderdaad deel kan zijn van een verdovingsmiddel geloof ik wel, maar niet dat het daar nog ijsazijn genoemd kan worden aangezien het door andere componenten sterk verdund zou worden. De dosis azijn zal, lijkt mij, lager zijn dan je binnenkrijgt met een lepel sla-dressing.

Wel ben ik nieuwsgierig naar jouw zinsnede
via een uitegebreid computer test
Kan je daar wat meer over vertellen? Ik zie zelf niet in hoe je daar uit kan halen dat je een azijn-overdosis zou hebben gehad?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 2.399

Re: acetic acid glacial

Berry slaat de spijker op zijn kop in mijn ogen. Volgens mij zoek je compleet verkeerd als je zoek in glacial acetic acid, sorry. Glacial acetic acid laat flinke brandwonden achter als het in contactt komt met huid, vanwege het hygroscopische karakter. Dit komt alleen verdunt voor in medicijnen, waarna het gewoon acetic acid is.

Berichten: 3.145

Re: acetic acid glacial

Een acetic acid in water is niets meer dan gewoon azijn. Nee dat acetic acid (al dan niet glacial) kan dus niet de oorzaak zijn, het zal een andere component van die verdoving moeten zijn. Azijn staat niet bekend als allergeen en ook niet als cumulatief werkend gif, dat bij een bepaalde drempeloverschrijding grote medische problemen gaat veroorzaken.

Mijn advies: Ga naar een arts.

Reageer