bepaald effect?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 364

bepaald effect?

iedereen kent het wel, als je gsm een sms ontvangt of verstuurt of gewoon als je gsm EM straling ontvangt of verstuurt in de buurt van vertsterkte luidsprekers dan maakt dat zo een tu tu tutu tu tututu geluid, jullie snappen me wel.

Ik vroeg me af of hiervoor een naam bestaat (voor dit effect) of waar ik enige informatie kan vinden hoe het komt dat dit gebeurd. of help me gewoon met te zeggen hoe ik dit moet intikken op google :oops:

Berichten: 274

Re: bepaald effect?

Volgens mij heeft dat te maken met de verstoring van het spanningsveld van de boxen.

Veel mobiele telefoons maken gebruik van EFR - Enhanced Frequency Rate, dit is een techniek die ervoor zorgt dat stemgeluid beter klinkt door de telefoon, misschien dat het hier ook wat mee te maken heeft?

Veel weet ik er niet van, het zou maar zo kunnen dat ik totaal verkeerd denk.

Berichten: 3.145

Re: bepaald effect?

Robin85 schreef: iedereen kent het wel, als je gsm een sms ontvangt of verstuurt of gewoon als je gsm EM straling ontvangt of verstuurt in de buurt van vertsterkte luidsprekers dan maakt dat zo een tu tu tutu tu tututu geluid, jullie snappen me wel.

Ik vroeg me af of hiervoor een naam bestaat (voor dit effect) of waar ik enige informatie kan vinden hoe het komt dat dit gebeurd. of help me gewoon met te zeggen hoe ik dit moet intikken op google :oops:
Ik zou zoeken op EMR radiation evt. in combinatie met GSM of mobile.

Dat EFR heeft er niet veel mee te maken. Het gaat hier vooral om hoogvermogen/hoogfrequent straling (1 GHz of daaromtrent) die door andere apparatuur wordt opgepikt. De apparatuur volgt niet hte hoogfrequente signaal, maar volgt wel de laagfrequentie modulatie. De variatie in sterkte en/of frequentie kun je horen als dat tu tu tu duuu tu geluid bij audio apparatuur, televisies en sommige PC's met audio uitgang en versterkertje.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: bepaald effect?

Sorry, dit vind ik niet echt iets voor een chemieforum.

Misschien kan je het hier beter proberen.

Topic gesloten
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gesloten