mogelijkheden afvalslib

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 13

mogelijkheden afvalslib

Op ons bedrijf word kunststof verwerkt. De afvalput bevat hele fijne kunstofdeeltjes vermengd met organische oplosmiddelen. Het is echt een soort drab en het bevat ca. 70 ppm lood; 6000 ppm ijzer; 15000 ppm zink en 40000 ppm koper.

Op dit moment word deze drab opgeslagen, maar we willen het graag kwijt.

Wie o wie weet welke mogelijkheden er zijn om dit spul af te voeren.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: mogelijkheden afvalslib

Het klinkt me typisch als een proces dat nog eens zorgvuldig moet worden bekeken om te zien of de afvalstromen niet zo kunnen worden georganiseerd dat ze beter hergebruikt kunnen worden.

Maar zelfs als het niet kan worden veranderd: Het lijkt me dat als er in de drab 4% koper zit, en nog wat andere metalen, dat het de moeite van het recyclen waard is. Een suggestie voor een bedrijf dat dat wil doen kan ik je niet geven. Dat is te ver van mijn bed.

Berichten: 127

Re: mogelijkheden afvalslib

Ondanks dat het aantrekkelijk is om het metaal eruit te halen, gaat het hier wel om gevaarlijk afval (GA). Een schroothandelaar mag dit niet innemen. Aangezien ik in de afvalsector zit, kan ik je wel wat adresjes geven. Ik weet alleen niet of het is toegestaan om hier op het forum commerciele informatie door te geven. Het bedrijf waar ik werk kan het iig niet verwerken. Wij doen geen GA.

Als je laat weten in welke regio het afval vrijkomt en om hoeveel het gaat, dan kan ik je misschien verder helpen.

Jdeketel

Berichten: 223

Re: mogelijkheden afvalslib

er bestaan diverse bedrijven die organisch oplosmiddel hergebruiken / reinigen

Berichten: 365

Re: mogelijkheden afvalslib

ik heb indertijd op het lab van een slibverwerker gewerkt.

er zijn verschillende mogelijkheden het slib af te voeren. kijk maar eens hier:

http://www.deltaimpex.nl/

Reageer