In welke stad studeer jij?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 41

In welke stad studeer jij?

Hej allemaal!! 8-)

Ik ben al rond aan het neuzen en misschien wil ik verder studeren naar HBO chemie (doe nu MBO laatste jaar)

Nou zou ik wel eens weten wat jullie "ervaringen" zijn waar jullie nu studeren / hebben gestudeerd. 8-[

Wat is nou waar haha.. dus als je jou ervaring eventjes wil laten weten, dat is de beste manier om te kijken hoe de school een beetje is, toch [-X

Alvast bedankt!!

Groetjes!! ;)

Berichten: 774

Re: In welke stad studeer jij?

In Antwerpen, maar dat ik waarschijnlijk te ver voor je?!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: In welke stad studeer jij?

Leeuwarden (het andere uiterste)

heb me daar 2 jaar prima vermaakt op het Van Hall en de studentenvereniging Osiris
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 1

Re: In welke stad studeer jij?

Deventer, heb je wel een klasje van 12 of minder :P

of is dat overal hetzelfde?

(een opleiding met een groeiende klas, geweldig :P)

Berichten: 131

Re: In welke stad studeer jij?

Antwerpen , same as Eddy ;)

Berichten: 38

Re: In welke stad studeer jij?

Enschede en net zoals in Deventer niet veel studenten.

Denk aan 1 klas per jaar.

Maar daardoor zeker niet minder gezellig!

De stad Enschede zelf is leuk, gezellige terrasjes in de zomer, maar niet geweldig vind ik.

Qua onderwijs vind ik het moeilijk beoordelen, omdat ik niet op een andere Hogeschool les heb gevolgd.

Berichten: 149

Re: In welke stad studeer jij?

magrietjen schreef:

Ik hoor zoveel.. Eindhoven zou je alles zelf in moeten plannen
Ik zit op de opleiding in Eindhoven en het is inderdaad deels waar dat je alles zelf moet plannen. Daarmee bedoel ik dat je zelf je leerweg uitstippelt. Dit noemen we competentie gericht onderwijs.

Er zijn 9 competenties die het bedrijfsleven belangrijk vindt in een afstudeerder (denk hierbij aan: onderzoeken, experimenteren, leiding geven, milieu etc..)

Jij bepaalt welke competenties je verder gaat ontwikkelen. Wil je straks (bijvoorbeeld) een iets meer leiding gevende functie dan kies je ervoor om leiding geven verder te ontwikkelen.

Verder werken we altijd in projectgroepen die samenlopen met cursussen. Het leuke hiervan is dat je al in het eerste jaar naar bedrijven toe gaat om daar naar de probleem situatie te kijken. Je krijgt dus een goed beeld vanje toekomstig werkveld.

Mocht je meer vragen hebben over de opleiding in Eindhoven kun je me via chemieforum een berichtje sturen!

succes!

Berichten: 243

Re: In welke stad studeer jij?

In Alkmaar studeer ik Analytische Chemie en zit in een klas(je) van 8 studenten, het is wel altijd heel gezellig en je krijgt voldoende ruimte om vragen te stellen op de practicumdag :D 8-)

Reageer