isolerende vloeistoffen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

isolerende vloeistoffen

ik ben al een tijdje op zoek naar een bepaalde vloeistof.

een database waarin je kunt zoeken op eigenschappen zou ik fijn vinden, maar helaas, die vind ik nergens.

het gaat om het volgende:

ik zoek een vloeistof die

-niet geleidt (olie, maar niet plantaardig, omdat die beperkt houdbaar zijn)

-helder is (liefst zo helder als water)

-reukloos is

-geen sterk zuur of base

ik ben met een project bezig om een computer onder te dompelen in een vloeistof, vandaar dat het geen zuur mag zijn

alternatieve vraag:

weet iemand een database waar je kunt zoeken op chemische eigenschappen van vloeistoffen?

alvast enorm bedankt voor de hulp, ik ben na een maand of twee zoeken geen steek verder

Sebastiaan

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: isolerende vloeistoffen

Volgens mij moet er met een beetje handig (in het Engels!!) googlen toch een antwoord komen. Ik heb even geen tijd om de hits door te nemen maar er lijken mij toch bruikbare hits tussen te zitten. Je moet maar even kijken: http://www.google.com/search?hl=en&q=subme...nductive+liquid
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: isolerende vloeistoffen

motorolie misschien

wat bedoel je met niet bederven? is het ranzig worden van de olie een probleem?
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Re: isolerende vloeistoffen

Siliconenolie zou wel kunnen voldoen. Kleur,reukloos, niet geleidend en chemisch behoorlijk inert

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: isolerende vloeistoffen

Vloeibare paraffine?

Glycerine?

Berichten: 281

Re: isolerende vloeistoffen

Ik heb het wel vaker gehoord, en ik blijf het toch (interessant) maar eng vinden om zo'n project te doen. Ik zou het eerst testen met oude hardware voordat je de gehele splinternieuwe configuratie onderdompelt ;)

Berichten: 2

Re: isolerende vloeistoffen

Volgens mij moet er met een beetje handig (in het Engels!!) googlen toch een antwoord komen. Ik heb even geen tijd om de hits door te nemen maar er lijken mij toch bruikbare hits tussen te zitten. Je moet maar even kijken: http://www.google.com/search?hl=en&q=subme...nductive+liquid
ik zal mijn woordenschat misschien moeten gaan uitbreiden dan, probleem is dat sommige vloeistoffen hier anders heten. maar zeer bedankt voor de link
motorolie misschien

wat bedoel je met niet bederven? is het ranzig worden van de olie een probleem?
het is de bedoeling dat het helder/doorzichtig blijft, de smaak vind ik niet interessant :D
Vloeibare paraffine?

Glycerine?
vloeibare paraffine is een goed idee denk ik, hoe zit het met de dampen van deze twee vloeistoffen? zijn ze niet giftig/brandbaar?

de gemiddelde temperatuur zal ongeveer 30 worden, plaatselijk zo'n 45 graden
Ik heb het wel vaker gehoord, en ik blijf het toch (interessant) maar eng vinden om zo'n project te doen. Ik zou het eerst testen met oude hardware voordat je de gehele splinternieuwe configuratie onderdompelt 

Bovendien mocht er wat stuk gaan, moet je alles eerst olie vrij zien te krijgen voordat je hem weer kan opsturen voor garantie 
er komt inderdaad verouderde hardware in, het is de bedoeling dat het een server/internetradio op Linux gaat worden

Reageer